به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

روایت امام باقر(ع) از رشد بی‌نظیر اقتصادی در عصر ظهور

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۱ ق.ظ | بازدید: ۶۷۵ | دسته بندی: مهدویت

درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود

بر اساس روایات، عصر حکومت و پادشاهی امام عصر (عج) همراه با بهترین ثمرات و برکات مادی و معنوی است. حضور ملائک برای خدمت‌رسانی به مؤمنان، درختانی با میوه‌های چهار فصل، نمایان شدن گنج‌های زمین، نزول برکت‌های آسمانی و زمینی و زدوده شدن غم‌ها و بیماری‌ها تنها گوشه‌ای از این برکات است. 


به عنوان مثال امام محمد باقر علیه‌السلام در روایتی با اشاره به آخرین خطبه امام‌حسین(ع) در روز عاشورا و به نقل از آن حضرت، با اشاره به برخی مصادیق برکت‌های آسمان و زمین در عصر ظهور می‌فرماید:

«(در آن دوران) در روى زمین شخص نابینا و زمین‌‏گیر و مبتلایى نخواهد بود مگر اینکه خداوند به وسیلۀ ما اهل‌‏بیت بلا را از او برطرف مى‌‏کند و به قدرى برکت از آسمان به سوی زمین نازل مى‏‌شود که شاخه درخت از زیادى میوه مى‌‏شکند! میوه زمستانى در تابستان و میوه تابستانى در زمستان خورده مى‌‏شود‌؛

وَ لَا یَبْقَى عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ أَعْمَى وَ لَا مُقْعَدٌ وَ لَا مُبْتَلًى إِلَّا کَشَفَ اللَّهُ عَنْهُ بَلَاءَهُ بِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ وَ لَیُنْزِلَنَّ الْبَرَکَةَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ حَتَّى إِنَّ الشَّجَرَةَ لَتُقْصَفُ بِمَا یَزِیدُ اللَّهُ فِیهَا مِنَ الثَّمَرَةِ وَ لَتَأْکُلُنَّ ثَمَرَةَ الشِّتَاءِ فِی الصَّیْفِ وَ ثَمَرَةَ الصَّیْفِ فِی الشِّتَاءِ» (الخرائج و الجرائح قطب راوندی، ص848)


همچنین پیامبر گرامی اسلام(ص) در دیگر روایت اشاره دارند:

«در میان واپسین امّتم، مهدى ظهور مى‌کند. خداوند به او باران عطا مى‌کند و زمین گیاهش را مى‌رویاند؛ مال به یکسان و بى کم‌وکاست عطا مى‌شود، دام‌ها و چارپایان زیاد مى‌شوند و امت، سربلند و بزرگ مى‌شود؛

یَخرُجُ فی آخرِ اُمّتی المَهدیُّ ، یَسْقیهِ اللّه ُ الغَیْثَ، وتُخرِجُ الأرضُ نَباتَها ، ویُعطَی المالُ صِحاحا ، وتَکْثُرُ الماشِیَةُ ، و تَعْظُمُ الاُمّةُ» (کنز العمّال: 38700)


این روایات در وهله اول گویای رشد اقتصادیِ بی‌نظیری است که در هیچ‌یک از دوران تاریخ بشریت نمونه نداشته است و اینها همگی به برکت حضور و ظهور امام عصر(عج) است؛ ضمن آنکه برخی از نمونه‌های آن همچون میوه‌های خارج از فصل، به صورت معجزه‌وار خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی