به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

فاطمه (س) الگوی بانوان منتظر

در جایی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را به عنوان الگوی خویش مطرح می‌فرماید، تکلیف امثال ما در لزوم الگوگیری از آن وجود نورانی مشخص است.

از این رو ابتدا باید ملاحظه کرد این اولین و تنهاترین مدافع ولایت و امامت دارای چه منزلتی است و سیرة عملی آن بزرگوار در مواجهه با حوادث روزگار و مسائل زندگی چه بوده است؛ تا بتوان از آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی خود الگو گرفت.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۲۹

جامعه مهدوی (1):

معیارهای جامعه مهدوی در کلام استاد پناهیان

جامعه مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 10MB)

 

یکی از عواملی که به انسان نشاط می‌دهد و انرژی خواهد داد، و روحیه خوبی برای زندگی کردن و برای بندگی کردن به انسان عنایت می‌کند این است که انسان در آینده جست‌و‌جوگر آرمان بلند و پُر کشش و جذابی باشد که تفکر و تصور آن آینده روشن بتواند در او انرژی ایجاد کند، فقط هم انرژی نیست راه را برایش روشن کند. در دریا وقتی ساحل را گم می‌کنند یا نزدیک ساحل می‌شوند دنبال فانوس دریا می‌گردند و وقتی چراغی از دور می‌بینند می‌گویند دیگر جهت و قطب نما را رها کنید و سمت چراغ حرکت کنید، خودش دارد ما را دعوت می‌کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۳۵

پرسش و پاسخ(12):

چگونه امام زمان(عج) که در یک مکان است، ناظر همه جا می‌باشد؟


پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 6MB)


ما باید بدانیم که حاضر و ناظر دانستن امام به این معنا نیست که امام با چشمِ سر، افراد را نگاه می‌کند؛ همان‌طور که شاهد و ناظر دانستن خداوند به معنای شهود مادی نیست، بلکه امام دارای یک حقیقت وجودی بسیار بلندی است که اصلاً مربوط به گستره این عالم نیست.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۳۸

پرسش و پاسخ(11):

ویژگی‌های حضرت مهدی(ع) را بیان کنید؟

 پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ 
(حجم: 4MB)

از امام حسین(ع) نقل شده است که فرمودند: مهدی را با آرامش و وقار، و شناخت حلال و حرام و نیاز همگان به او و بی‌نیازی او از دیگران خواهید شناخت.

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۵۳
ویژگی‌های تربیت اسلامی فرزندان؛

چگونه فرزندانمان را با محبت اهل بیت تربیت کنیم؟

حضرت علی(ع) در وصیت خود می‌فرماید: «قلب نوجوان مانند زمینی خالی است هر چه در این زمین خالی بگذارید او قبول می‌کند» (بحارالأنوار ج 1 ص 223 باب 7)
در دوران انتظار، تربیت فرزندان یکی از مهمترین وظایف منتظران آن حضرت است. حضرت ام البنین در قلب خالی فرزندانش فقط محبت امام زمانشان را گذاشت و چه خوب برداشتی از این زمین خالی کرد.
 
حضرت ولی عصر اروحنافداه در برخی از تشریفات خود فرموداند:((من خیلی تنها هستم! من خیلی غریبم! چرا برای فرجم دعا نمی کنید ؟ دعا کنید ، و بدانید که تبلیغات کم است و الا غیبت من اینقدرطولانی نمی شد ، گناه شیعیان ، برای من خیلی سخت است ، جوان ها باید خود را اصلاح کنند. باید در اجتماعات خود از من یاد کنید، من برای شما دعا می کنم، شما هم برای فرجم دعا کنید. برای ظهورم باید زمینه سازی کنید یعنی انچه را که اهل بیت علیهم السلام فرموداند انجام دهید، بچه هایتان را خوب تربیت کنید و اگر می خواهید ما از شما راضی باشیم به انچه که جد بزرگوارم امام صادق علیه السلام فرموده:((کوانو لنا زینا و لا تکونا علینا شینا )) عمل نمایید ، یعنی برای ما زینت باشید و باعث خجلت و سر شکستگی ما نباشید ،و بدانید که (( الوقت قددنا))قطعا زمان ظهور من نزدیک است».
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۱۷

جملات شهید آوینی درباره ظهور

آوینی


- سربازان امام زمان(عج) از هیچ چیز جز گناهانِ خویش نمی‌هراسند.


- قرن­‌هاست زمین انتظار مردانی این‌چنین را می‌­کشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و زمینه­ ساز ظهور باشند… آن مردان آمدند و رفتند، فقط من و تو ماندیم و از جریان چیزی نفهمیدیم…

۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۱۳

پرسش و پاسخ (10):

یک خلاصه و شمه‌ای از زندگی امام مهدی(ع) توضیح دهید؟

 پرسش و پاسخ مهدوی


 دانلود کلیپ 
(حجم: 10MB)


امام زمان(ع) در نیمه شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا به دنیا آمد. پدر بزرگوارشان امام حسن عسگری(ع) و مادر بزارگوارشون حضرت نرجس خاتون(س) است.

با توجه به اینکه فرمانروایان ستمگر عباسی به دنبال قتل حضرت بودند، لذا حضرت مخفیانه به دنیا می‌آید به طوری که حتی بعضی از نزدیکان آن حضرت هم از تولد ایشان مطلع نبودند.

زندگی حضرت به سه دوره پر فراز و نشیب تقسیم بندی می‌شود:

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۱۷

پرسش و پاسخ(9):

چطورمی‌توانیم سطح فکری واعتقادی خود را نسبت به امام عصر(ع) بالا ببریم و عمیق‌تر کنیم؟

پرسش و پاسخ مهدوی

 دانلود کلیپ 
(حجم: 5MB)


برای بالا بردن سطح فکری و اعتقادی خودمان کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم؛ ازجمله آن‌ها یکی بحث «مطالعه» است، ما با مطالعه کتاب‌ها، با مناظره وگفت‌وگو با اندیشوران و صاحبان علم و فکر، و تفکر و تدبر در این موضوع می‌توانیم اطلاعات و معارف خودمان را نسبت به این مسئله عمیق‌تر کنیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۵۹

پیامک‌های مهدوی شهادت حضرت فاطمه (س)

* * * * * *

الا طلیعه‌ی کوثر سفر بس است بیا
غروب غربت مادر سفر بس است بیا
بیا که چشم به راهت نشسته خاک بقیع
به جان فاطمه دیگر سفر بس است بیا..

اللّهم عجّل فی فرج مولنا صاحب العصر و الزّمان

* * * * * *

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۴۳
۱ ۲
بعدی