به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مهدویت در اندیشه صادق آل محمد (ص)

امام صادق (ع)


چکیده

اعتقاد به ظهور منجى ـکه در هندسه معرفتى مسلمانان از آن به «مهدى» یاد مى‌شودـ از باورهاى مشترک میان ادیان آسمانى است. پیشوایان حقیقى دین مبین اسلام از زمان صدر اسلام به تبیین مسئله مهدویت پرداخته و بدین ترتیب، کمک شایانى به شیعیان در دوران غیبت امام عصر علیه السلام کرده‌اند.


این نوشتار بر آن است تا مسئله مهدویت را با روش نقلى و تا تمرکز بر سخنان امام صادق علیه السلام واکاوى کرده، در اختیار شیعیان و رهروان مکتب تشیع قرار دهد. بر اساس مهم‌ترین یافته‌هاى این تحقیق، دوران امام صادق علیه السلام به دلیل ویژگى‌هاى خاص تاریخى مجال بیشترى براى تبیین این مسئله فراهم نموده است، تا آنجا که جزئى‌ترین مسائل مربوط به مهدویت در این دوران بیان شده، وظایف منتظران در عصر غیبت، حوادث آخرالزمان، اتفاقات قیام تا استقرار حکومت و... نیز از تبیین آن حضرت دور نمانده است.


دریافت فایل PDF:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۱:۰۶

کلیپ صوتی میکس شده ازسخنرانی استاد شجاعی با موضوع جدیت در انتظار؛

آیا تا حالا شده یک شب بی‌تاب امام زمان(عج) بشی؟
یه بار جیگرت به خاطر آوارگی امام زمانت سوخته؟

استاد محمد شجاعی

در این فایل صوتی 6 دقیقه‌ای بخش زیبایی از سخنرانی استاد محمد شجاعی با موضوع "جدیت در انتظار" را برای شما محبان اهل بیت (ع) آماده کرده‌ایم.


دریافت کلیپ صوتی:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۶ ، ۱۷:۱۸

 امضایی با نشان یهود، پای نامه مدعیان مهدویت


نقد جریان احمد الحسن بصری، مدعی دروغین مهدویت


در مقاله اول، بعد از ذکر نشانه‌های حتمی ظهور، به معرفی یمانی، اقوال مختلف در فاصله بین قیام یمانی و ظهور امام عصر، و وظایف شیعیان هنگام قیام یمانی، پرداخته شد. در مقاله دوم، به نام، نسب، مذهب یمانی اشاره شد. در مقاله سوم از سلسله مقالات معرفی نشانه‌های حتمی ظهور، به زمان قیام یمانی، و معنای همزمانی خروج یمانی و سفیانی، پرداخته شد. در مقاله چهارم، به مکان قیام یمانی و بیان دیدگاه مشهور، پرداخته شد. در مقاله پنجم ، به اهداف و سیر حرکت قیام یمانی، پرداخته شد. در مقاله ششم، به بخشی از مهمترین سوالات و ابهامات حول قیام یمانی، اشاره شد.

در مقاله هفتم، به سوالات و ابهامات دیگر، از جمله، معیارهای شناخت مدعیان دروغین یمانی، وحرمت تطبیق قطعی یمانی قبل از ندای آسمانی، اشاره شد، که در ضمن آن، به نقد و بررسی دیدگاه های جریان مدعی یمانی در عصر معاصر، جریان احمد الحسن بصری، نیز پرداخته شد. در مقاله هشتم، به دیگر مبانی و اصول جریان مدعی یمانی از جمله ترویج افراطی خواب و رویاء و توسل به استخاره، پرداخته شد. در این بخش و مقاله نهم، پرسش ها و سوالاتی از پیروان مدعی دروغین مهدویت و یمانی، مطرح خواهد شد که تاکنون پاسخ علمی به این سوالات، داده نشده است. 


البته اگر چه با مطالعه سلسله مقالات گذشته و معرفی ویژگی‌ها و مختصات واقعی قیام یمانی، خودبخود و به طور طبیعی، بطلان دعوت مدعی یمانی و جریان احمد الحسن بصری، آشکار می‌شود، لکن نقد و اثبات بطلان مبانی جریان یمانی دروغین، ضروری است و از طرفی شباهت ادله دعوت این جریان با فرقه های استعماری همچون فرقه قادیانی و بهائیت، برای مخاطبان، موجب شگفتی خواهد بود. این مقالات، می تواند، مرجع مناسبی در فضای وب و اینترنت، برای شناخت مدعیان دروغین مهدویت، مورد استفاده، قرار گیرد.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۶ ، ۱۴:۱۳

عنایت امام زمان(عج) به محجبه‌ها

حجاب

مرحوم آیت‌الله سید محمدباقر مجتهد سیستانی (پدر آیت‌الله سید علی سیستانی و مرحوم سید محمود سیستانی) در مشهد مقدس برای آن که به محضر امام زمان (عج) شرفیاب شود، ختم زیارت عاشورا را در چهل جمعه هر هفته در مسجدی از مساجد شهر آغاز می‌کند.


ایشان می‌فرمود:

«در یکی از جمعه‌های آخر، ناگهان شعاع نوری را مشاهده کردم که از خانه‌ی نزدیک آن مسجدی که من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم، می‌تابید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۰:۳۸

دانلود کتاب «شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم» بر اساس آثار استاد محسن قرائتی


کتاب شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم


این کتاب رویکردی قرآنی در مورد تحقق شرایط ظهور امام مهدی(ع) است. 
این کتاب سعی دارد با تکیه بر قرآن کریم و روایت‌های معصومان(ع) و با نگاهی آسیب‌شناسانه، ضمن پیرایش تصور عمومی درباره مقوله ظهور، مخاطب را با واقعیت‌های پدیده ظهور و شرایط آن آشنا کند و مقدمات فراهم کردن زمینه‌های مردمی ظهور را مطرح کند.
در پایان کتاب، به پرسش‌های مطرح در حوزه مهدویت پاسخ داده شده است.

دریافت کتاب با فرمت PDF:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۶:۴۹

 پرسش و پاسخ (47)

اساس و بنیان حرکت و نهضت امام زمان(عج) بر پایه‌ی معجزه است یا روند عادی و طبیعی مثل انقلاب‌های دیگر جهان دارد؟

پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 19MB)


پاسخ:

نهضت جهانی امام زمان(عج) را به دو گونه می‌توان تفسیر کرد:

1) تفسیر اعجاز آمیز و مافوق طبیعی

2) تفسیر عادی و در چهارچوب نوامیس طبیعت که از سوی خداوند بر هستی حکم می‌راند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۶ ، ۰۸:۰۵

به مناسبت هشتم شوال؛ سالروز تخریب بقاع متبرکه ائمه بقیع توسط وهابیون

در بقیع، حضرت مهدی حرمی می‌سازد

:.جهت مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن یا اینجا کلیک نمائید:.


سپری می‌شود این ظلم، عدو می‌بازد
می‌رسد آنکه خداوند بر او می‌نازد

آید آن روز که بینند همه عالمیان

در بقیع حضرت مهدی حرمی می‌سازد


اللهم عجّل لولیک الفرج

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۶ ، ۰۸:۰۷

سخنرانی منتشر نشده‌ای از شهید دکتر سید محمد بهشتی پیرامون اعتقاد به امام زمان(عج)

شهید بهشتی


مسئله امام زمان از مسائل مورد بحث است و درباره این موضوع چند مطلب هست که زنده‌ترین آن‌ها مسئله زمامداری و رهبری امت در زمان غیبت است.


امیدوار هستم ما با اعتقاد به امام زمان یک عامل دیگر بر عوامل زنده ماندن اسلامی و اجتماعی‌مان افزوده‌باشیم، از حالت پژمردگی و خمودی به درآییم و حالت مردم زنده‌ای که - حتی خود را از نعمت رهبر الهی بهره‌مند می‌دانند - به خود بگیریم، اتفاقاً این جمله‌ای که عرض می‌کنم خیلی مربوط است به یک مطلبی که آقای پروفسور کُربَن - استاد اسلام‌شناسی و سبک‌شناسی دانشگاه بردو در فرانسه گفته بود. در یکی از سفرهایش به ایران ضمن بحث مفصلی که در نخستین جلسات آشنایی با آقای طباطبایی مطرح می‌کرد، می‌گفت که اعتقاد به امام زمان یکی از مسائل بسیار زنده و ارزندة شیعه 12 امامی است برای اینکه آن حالت مردگی که در ما مسیحیان و در پیروان ادیان یا حتی مذاهب دیگر اسلامی، از نظر انقطاع ارتباط میان بشر و خدا وجود دارد، از مجرای رهبران الهی، آن حالت در شما شیعه دوازده امامی وجود ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۱:۲۹

ترویج خواب و رویا در جریان احمد الحسن بصری
دعوت به استخاره برای انتخاب مذهب در جریان مدعی یمانی


جریان مدعی یمانی


در مقاله اول، بعد از ذکر نشانه‌های حتمی ظهور، به معرفی یمانی، اقوال مختلف در فاصله بین قیام یمانی و ظهور امام عصر، و وظایف شیعیان هنگام قیام یمانی، پرداخته شد. در مقاله دوم، به نام، نسب، مذهب یمانی اشاره شد. در مقاله سوم ازسلسله مقالات معرفی نشانه‌های حتمی ظهور، به زمان قیام یمانی، و معنای همزمانی خروج یمانی و سفیانی، پرداخته شد. در مقاله چهارم، به مکان قیام یمانی و بیان دیدگاه مشهور، پرداخته شد.

در مقاله پنجم، به اهداف و سیر حرکت قیام یمانی، پرداخته شد. در مقاله ششم، به بخش از مهمترین سوالات و ابهامات حول قیام یمانی، اشاره شد. در مقاله هفتم، به سوالات و ابهامات دیگر، از جمله، معیارهای شناخت مدعیان دروغین یمانی، وحرمت تطبیق قطعی یمانی قبل از ندای آسمانی، اشاره شد، که در ضمن آن، به نقد و بررسی دیدگاه های جریان مدعی یمانی در عصر معاصر، جریان احمد الحسن بصری، نیز پرداخته شد.


در این بخش و مقاله هشتم، به دیگر مبانی و اصول جریان مدعی یمانی از جمله ترویج افراطی خواب ورویاء و توسل به استخاره، پرداخته خواهد شد. البته اگر چه با مطالعه سلسله مقالات گذشته و معرفی ویژگی‌ها و مختصات واقعی قیام یمانی، خودبخود و به طور طبیعی، بطلان دعوت مدعی یمانی و جریان احمد الحسن بصری، آشکار می‌شود، لکن نقد و اثبات بطلان مبانی جریان یمانی دروغین، ضروری است و از طرفی شباهت ادله دعوت این جریان با فرقه های استعماری همچون فرقه قادیانی و بهائیت، برای مخاطبان، موجب شگفتی خواهد بود. این مقالات، می‌تواند، مرجع مناسبی در فضای وب و اینترنت، برای شناخت مدعیان دروغین مهدویت، مورد استفاده، قرار گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۶ ، ۱۵:۴۴
۱ ۲
بعدی