به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

ویژگی منتظران و یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در کلام امام صادق (علیه السلام)

امام صادق (ع)


سالروز ولادت امام صادق(ع) بهانه‌ای است تا مروری به مقوله انتظار و ظهور و ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) داشته باشیم و ببینیم رئیس مذهبمان در این‌باره چه فرمایشات و سفارشاتی بیان فرموده‌اند:


حضرت امام صادق(ع) در روایتی ویژگی‌ها و برنامه‌های کسانی را که می‌خواهند از یاران امام زمان(عج) باشند، بیان کرده‌اند. «من سرّه ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر و لیعمل بالورع و محاسن الاخلاق؛ هر کس خوشحال می‌شود و دوست دارد که درشمارِ یاران حضرت مهدی(عج) باشد، باید سه ویژگی داشته باشد: منتظر بودن، با ورع بودن، اخلاق کریمانه و بزرگوارانه داشتن».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۵ ، ۰۷:۳۳

بشارت‌های پیامبراکرم (ص) به حضرت مهدی (عج)

حضرت محمد(ص)


روایاتی که از پیامبر گرامی در مورد امام مهدی علیه السلام وارد شده است، بدون تردید بیشترین و بزرگترین دسته از روایات در این موضوع را تشکیل می‌دهد که برخی از آنها در ذیل ترسیم خواهد شد.

از شگفتی‌ها در این مورد، این است که بیشترین روایات موجود در کتاب‌های اهل سنت پیرامون وجود گرانمایه حضرت مهدی علیه السلام، از خود پیامبر گرامی است و این روایات نیز با سندهای متعدد و مضامین و معانی و محتوای متنوعی وارد شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۵ ، ۲۰:۰۷

امام زمان (عج)


برطرف شدن بیمارى‌‏ها در عصر ظهور

در روزگارى که جهان سرشار از شادى و خرسندى است و بساط شادمانى در سراسر گیتى همچون بهشت برین گسترده است (جهان پس از ظهور)، افراد گرفتار، زمین‌گیر و نابینا چگونه مى‏‌توانند شریک شادى دیگران باشند؟!

چگونه ممکن است تابش نور ولایت، همه جا و همه افراد را فرا گیرد، ولى بر بیماران، گرفتاران و... نتابد؟! و آنان همچنان در غم و اندوه و ناراحتى به سر برند؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۵ ، ۰۲:۵۶

محبان مهدی(عج) او خواهد آمد


سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)


لحظه‌هایی را می‌گذرانیم که امامت و ولایت به منجی حقیقی انسانیت رسیده است. امشب صدای نقاره از عرش به گوش می‌رسد و خادمان زمینی و ملکوتی شما در حال پذیرایی از بندگان هستند.

مبارکتان باد این نیابت بر حق رسول الله(ص) و امیرالمؤنین(ع) و 9 نور دیگری که به پدر مظلومتان ختم می‌شد. شادی این نیابت چنان بر شیعیان شیرین است که جان‌هایشان به شوق آمده و مرحمی می‌شود بر درد انتظار.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۱۶:۰۶

داده‌نما با رنگ و بوی تجدید بیعت با امام عصر(عج)

داده‌ نما (اینفوگرافی) با موضوع « نهم ربیع الاول روز تجدید بیعت با امام عصر(عج) »

بیعت با امام زمان(عج)

این داده‌نما (اینفوگرافی) که در قالبی زیبا طراحی شده با تصویری از بیعت برخی از شیعیان قم با حضرت مهدی(عج) در آغازین روزهای امامت ایشان مزین گردیده و با عهد خدا با انسان در عالم ذر آغاز می‌گردد، سپس به عهد با ائمه معصومین(ع) می‌پردازد و با بیعت و عهد با امام عصر(عج) در عصر غیبت و ظهور پایان می‌یابد. قابل توجه محبان امام زمان(عج)! کسانی می‌ توانند در عصر ظهور با امام زمان(عج) بیعت کنند که در عصر غیبت موارد بیعت را رعایت کرده باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۵ ، ۱۶:۰۵

دعای امام رضا (ع) برای امام زمان(عج)

امام رضا (ع)


«یونس بن عبدالرحمن» از محدثان مشهور شیعه است که توفیق زیارت امام صادق، امام کاظم و امام رضا علیهم‌السلام را به دست آورد. از مهم‌ترین فضایل یونس این است که امام رضا، امام جواد، امام هادی و امام عسکری علیهم‌السلام برای او دعا کرده‌اند، همچنین امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) او را «سلمان» عصر خویش معرفی کرده و حتی بهشت را سه بار برای او ضمانت کرده است.


حدود یک هزار حدیث در کتب اربعه (چهار کتاب مهم حدیثی شیعیان) از یونس نقل شده است. یکی از این احادیث که در جلد 93 کتاب گرانسنگ بحارالانوار نیز نقل شده، دعای امام رضا(ع) براى صاحب الزمان(عج) است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۵ ، ۱۰:۴۶
۱ ۲
بعدی