به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

سال نو واقعی مبارک! | استاد پناهیان

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۲، ۰۸:۳۶ ق.ظ | بازدید: ۴۰۲ | دسته بندی: کلیپ

کار ساده اما مهمی که بعد از شبهای قدر باید انجام دهیم

 

متن کلیپ:

سال جدید به معنای واقعی کلمه روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود. در یک مرحلۀ جدیدی از زندگی قرار گرفتیم، مقدّرات ما در جهات مختلف معین شدند و اینکه می‌گویند روز از نو روزی از نو مربوط می‌شود به بعد از شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان. احساس آغاز سال، اصلش باید در این زمان در دل انسان قرار بگیرد.
از نظر طبیعت آغاز بهار به نوعی آغاز سال می‌شود ولی در مقدرات ما تغییری پدید نمی‌آید قبل از بهار با بعد از آن. سال حقیقی‌ای که بخواهیم ما در نظر بگیریم الآن، مقدّرات ما فرق کرده، زندگی ما متفاوت شده، تصمیمات جدید برای زندگی ما گرفته شده، بودجۀ جدید بسته شده. این را یادمان باشد.

نیازی نیست آدم حتماً سال جدید خودش را جشن بگیرد؛ ولی احساس تازه بودن سال به خود انسان تازگی می‌دهد، به تصمیمات انسان قدرت می‌دهد و انسان می‌آید با یک انگیزۀ بیشتری سعی می‌کند زندگی خودش را تحت تأثیر قرار بدهد، برنامه‌هایی بریزد برای خودش. در روایات ما هست هر کسی می‌خواهد یک برنامه‌ای در زندگی خودش قرار بدهد برنامه‌ریزی کند یک رفتاری را که تغییری در خودش ایجاد بکند یک سال باید طول بکشد تا اثر بگذارد.

لذا کسانی که می‌خواهند تصمیمی بگیرند برای برنامه‌های یک ساله بهترین روزش امروز است. من از امروز تصمیم بگیرم دعای عهد بخوانم مثلاً. اگر نوافل نمی‌خواندم شروع کنم بگویم که مثلاً نافلۀ نماز عشا دو رکعت نشسته را قطعاً دیگر می‌خوانم. یا نماز غفیله بین نماز مغرب و عشا را دیگر قطعاً می‌خوانم. سورۀ یاسین می‌خوانم هدیه می‌کنم به حضرت زهرا(س)؛ سورۀ واقعه می‌خوانم قبل از خواب برای افزایش رزق و روزی، خیلی مؤثر است؛ بین‌الطلوعین تصمیم بگیرم دیگر نخوابم.

من اینها را به عنوان نمونه دارم ذکر می‌کنم نه اینکه همۀ اینها را بگذاریم تو برنامۀ‌مان. یک برنامۀ کم ولی یک سال حداقل باید طول بکشد. چون برنامه وقتی حجیم بشود از قبل معلوم است که نمی‌شود آن برنامه را اجرا کرد. بعد آدم برنامه‌اش شکست بخورد خیلی ضدّ حال زده می‌شود و بعد آن شکست مزۀ بدی دارد. از اول سنگ بزرگ علامت نزدن است برنداریم. بهترین وقت برای تنظیم برنامه‌های یک ساله الآن است.

مقام معظم رهبری: «در حقیقت از شب قدر انسان مؤمن روزه‌دار سال نویی را آغاز می‌کند. در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته می‌شود. انسان وارد یک سال نو، مرحلۀ نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو می‌شود.»

 

در روایات ما هست هر کسی می‌خواهد یک برنامه‌ای در زندگی خودش قرار بدهد برنامه‌ریزی کند یک رفتاری را که تغییری در خودش ایجاد بکند یک سال باید طول بکشد تا اثر بگذارد. کسانی که می‌خواهند تصمیمی بگیرند برای برنامه‌های یک ساله بهترین روزش امروز است.

نظرات  (۱)

السلام علی المهدی

اولین صبح بعد از شب قدر صبح بیداری وتععین غرامت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی