به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

دانلود کتاب «بهار و مهدویت»

جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۲۱ ق.ظ | بازدید: ۱۲۷۳

دریافت کتاب «بهار و مهدویت» به مناسبت فرارسیدن نوروز و بهار

کتاب بهار و مهدیوت

کتاب «بهار و مهدویت» از سری منشورات مجله مهدوی امان، توسط انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شد.
این کتاب شامل سلسله مقالات چاپ شده در مجلات امان با موضوع «بهار و مهدویت» می باشد.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: مهدویت، از یک نگاه تنها به مجموعه محدودی از معارف مربوط به امام زمان(عج) گفته می شود که غالبا نیز در نزد مردم، تحت تاثیر جریان ظهور و علائم و نشانه های آن است اما با بررسی دقیق تر و جامع تر مجموعه گزاره هایی که در متون اسلامی درباره آن وجود دارد، می توان نگاه وسیع تری را به مقوله مهدویت لحاظ کرد. از این منظر مهدویت، مجموعه معارف حول محور امام مهدی(عج) است که با خود فرهنگ خاصی را نیز به همراه دارد.

 

در نگاه دوم، همه موضوعات اسلامی و مسائل فردی و اجتماعی به حوزه مهدویت وارد می شوند، با این فرق که همه آنها تحت نظام خاصی که محور آن حضرت مهدی(عج) است، ساماندهی و اولویت بندی شده و به همین جهت هم از نظر جایگاه و هم از نظر معرفی، بازتعریف خواهند شد.

 

مضاف بر آنکه هر یک از آنها از کارکردهای ویژه ای بهره مند می شوند که در غیر نظام مهدوی چنین کارکردی یا مترتب نمی شود و یا اندک خواهد بود. ما معتقدیم که نگاه کامل به مهدویت همین نگاه دوم است، چرا که در تفکر قرآنی شیعه، امامت کامل کننده دین و تمام کننده نعمت دین است.

 

بر همین اساس نشریه امان اقدام به انتشار فرهنگ و معارف مهدوی در بین دوستداران و منتظران امام زمان(عج) در سطح کشور کرده است. پس از گذشت بیش از یک دهه از فعالیت این نشریه و درج موضوعات متنوع در آن و از طرفی از آنجا که تمایل خوانندگان و محققان معارف مهدوی درباره موضوعات خاص زیاد شده، دفتر نشریه اقدام به تدوین مجموعه ای از موضوعات مهدوی و پر طرفدار نشریه کرده است.

 

گفتنی است، کتاب «بهار و مهدویت» یکی دیگر از این مجموعه مقالات است که از سوی انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود)عج) منتشر شده است.


دریافت کتاب با قالب PDF:

پیوند1

پیوند2

پیوند3

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی