به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

انقلاب جهانی امام عصر (عج) و نقش حضرت مسیح(ع)

يكشنبه, ۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵ ق.ظ | بازدید: ۲۳۱۵ | دسته بندی: مهدویت
حضرت مسیح(ع) در زمان ظهور؛

انقلاب جهانی امام عصر (عج) و نقش حضرت مسیح(ع)

حضرت عیسی (ع)

در قرآن و احادیث مربوط به امام عصر (عج) از حضرت عیسی بن مریم به عنوان یکی از یاران حضرت مهدی (عج) یاد شده است که در زمان ظهور آن حضرت، از آسمان فرود می‌آید و پشت سر آن حضرت قرار می‌گیرد و در نماز جماعت به ایشان اقتداء کرده و معاونت ایشان را برعهده دارد.

 

قرآن کریم درباره سرنوشت حضرت عیسی بن مریم(ع) چنین می‌گوید:

«وَ قَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسیحَ عیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ» (1)

«و گفتارشان که ما عیسی بن مریم پیامبر خدا را کشتیم و بر دار آویختند لا کن امر بر آنها مشتبه شد و کسانی که درباره قتل او اختلاف کردند از آن در شک هستند و بدون علم به آن تنها از گمان پیروی می‌کنند و قطعا او را نکشتند بلکه خدا او را به سوی خود بالا برد و خداوند توانا و حکیم است و هیچ یک از اهل کتاب نیست مگر اینکه پیش از مرگش به او (مسیح) ایمان می‌آورد و روز قیامت بر آنها گواه خواهد بود».


مطابق آیات مذکور از یک سو حضرت عیسی (ع) به آسمان بالا رفته است و هنوز زنده نمی‌باشد و از سوی دیگر پیش از مرگ او تمام اهل کتاب به او ایمان می‌آورند و منظور از اهل کتاب بیشتر یهودیان و بنی اسرائیل است که در آیات قبل جنایات و مفاسد آنان شمارش شده و در همین آیات نیز به ادعای اینان مبنی بر قتل حضرت عیسی (ع) تسریح گردیده است. و روشن است که چنین چیزی هنوز اتفاق نیفتاده است. پس قطعا در آینده این وعده قرآنی تحقق خواهد یافت.


یکی از عوامل تأثیرگذار در پیشرفت انقلاب جهانی مهدوی و برقراری حاکمیت اسلامی در سراسر جهان، حضور این پیامبر الهی در کنار مهدی آل محمد (ص) است. مسیحیان جهان با لطف الهی از هر طریقی که باشد، شاید از راه دیدن تصویر وشنیدن سخنان دلنشین حضرت مسیح (ع) با استفاده از ماهواره و اینترنت و رسانه های گروهی در عصر انقلاب ارتباطات و انفجاراطلاعات، به خوبی ایشان را بشناسند و پیام ایشان را در ضرورت پیروی از حضرت مهدی (ع) و مشارکت در انقلاب جهانی آن حضرت بشنوند و به ایشان روی آورند و از این راه، سریعتر، اسلام در سراسر جهان گسترش یابد.


در سخنان پیامبر(صلی) و ائمه معصومین (ع) پیرامون انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) ارتباط و همکاری "مهدی" و "عیسی" به روشنی بیان شده و در بین مسلمانان رواج یافته است.

«منّا مهدیُ الامهِ الذی یُصَلی عیسی خَلفَه» (2)

«مهدی امت که عیسی پشت او نماز می‌گذارد از ماست».


پیش از تحریف حقایق، در انجیل واقعی حضرت عیسی بن مریم (ع) مطالبی درباره دین اسلام و قرآن و بعثت پیامبر اسلام « صلی) و ترفیع سماوی و هبوط در آخرالزمان و کمک امت پیامبر اسلام «صلی) و نماز گزاردن با آنان، وجود داشته است.


روزی پیامبر گرامی اسلام (صلی) خوشحال بود و می‌خندید، اصحاب دلیل آن را پرسیدند، فرمود:

شب و روزی نیست مگر اینکه برای من در آن تحفه ای از جانب خداوند است؛ امروز خداوند تحفه ای به من عطا کرد که نظیر آن را تا به حال به من نداده بود، جبرئیل آمد و از جانب خدا به من سلام رساند و گفت:

« و منکم القائم یصلی عیسی بن مریم خلفه اذا اهبطه الی الارض من ذریة علی و فاطمه و من ولد الحسین» (3)

« از شما است قائم که از ذریه علی و فاطمه و از فرزندان حسین است و عیسی بن مریم (ع) پشت او نماز می‌گذارد هنگامی که خدا او را به زمین فرود می‌آورد».


پیامبر گرامی اسلام (ص) دربارۀ گفتگوی مهدی (عج) و عیسی (ع) چنین آورده است:

«لا تزال طائفه من امتی یقاتلون علی الحق ظاهرین الی یوم القیامه ینزل عیسی بن مریم (ع) فیقول امیرهم المهدی: تعال صل بنا فیقول: لا، ان بعضکم علی بعض امراء تکرمة من الله عزوجل لهذه الامة» (4)

«گروهی از امتم بر اساس حق تا روز قیامت پیکار پیروز و آشکار دارند، عیسی بن مریم (ع) فرود می آید. مهدی (عج) می گوید: بیا و برایمان نماز بگزار! می گوید: خیر! به درستی که بعضی از شما به پاس گرامی داشت این امت بر دیگران امیران هستید».


در این حدیث نبوی که اهل سنت و شیعه هر دو نقل کرده‌اند، گفتگوی حضرت مهدی (عج) فرمانده و رهبر گروهی که در انقلاب جهانی و جاودان مهدی تا روز قیامت، بر اساس حق نبرد می‌کنند، با عسی بن مریم (ع) که از آسمان فرود می‌آید، گزارش می‌گردد و احترام حضرت مهدی (عج) نسبت به حضرت عیسی و سپس احترام حضرت عیسی نسبت به فرمانده گروه حق و رهبر انقلاب اسلامی، بیان می‌شود. مطابق این حدیث حضرت عیسی (ع) حضرت مهدی را بر خود مقدم می‌دارد و به ایشان اقتدا می‌کند و از رهبر مسلمانان پیروی می‌کند و در انقلاب بزرگ جهانی حضرت مهدی، ایشان را یاری می‌نماید.


همچنین در حدیث معراج نبوی آمده است خدای متعال به دنبال بیان ولایت و خلافت علی (ع) خطاب به پیامبر فرمود:

و آخرین راهنما مردی از اهل بیت توست است که پشت سرش عیسی بن مریم نماز می‌گذارد او زمین را پر از عدل می‌کند همان طور که از ستم و بیداد لبریز شده است به وسیله او امت تو را اهدایت می‌نمایم و از گمراهی دور می‌کنم و نابینا را در مان و بیمار را شفا می‌دهم.


در این حدیث قدسی ضمن تصریح بر این که عیسی بن مریم (ع) یاور حضرت مهدی (عج) خواهد بود و به او اقتدا می‌کند و در انقلاب جهانی او همراهش می‌باشد خدای متعال وعده نابودی ستم از کره زمین و تحقق عدل جهانی در انقلاب مهدوی را داده است.


اللهم عجل لولیک الفرج

والعافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته
و المستشهدین بین یدیه


پی‌نوشت:

1/ قرآن کریم، سوره نسا، آیه 157
2/ بحار الانوارج 52
3/ کشف الغمه فی معرفة الائمه، ابو الحسن علی بن عیسی بن الفتح اربلی، دارالکتاب الاسلامی، لبنان-بیروت، چاپ اول، 1401ه.ق-1981م، ج3، ص264و ص269.
4/ بحارالانوار، ج51، ص78.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی