به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

معرفی کتاب «انقلاب اسلامی و رشد مهدویت در ایران»

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۱۶ ب.ظ | بازدید: ۳۰۳۳ | دسته بندی: کتاب

کتاب «انقلاب اسلامی و رشد مهدویت در ایران» نوشته آقای غلامرضا پرهیزکار توسط انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

انقلاب اسلامی و رشد مهدویت در ایران


هدف اصلی این کتاب بررسی تأثیرهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی در رشد مهدویت در ایران است. 

مهدویت در باور شیعی، تاریخ تحولات مهدویت از آغاز تا انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و مهدویت، امام خمینی و تداعی گری امام غایب(عج) و انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور، بخش‌هایی از این کتاب است.


کتاب شامل چهار فصل است. فصل نخست به کلیات می‌پردازد و موضوع مهم این فصل به مسئله مفاهیم مهم که در عنوان آن آمده، اشاره دارد.
فصل دوم کتاب در زمینه مهدویت در باور شیعی است که شامل گزیده‌ای از زندگی امام مهدی (عج) بوده و به مباحثی از جمله غیبت، انتظار، شرایط و نشانه های ظهور و ظهور و انقلاب جهانی، ویژگی‌های عام و خاص که شامل ولایت سیاسی، دینی و ولایت تکوینی اشاره دارد.
فصل سوم این کتاب دارای عنوان تاریخ تحولات مهدویت از آغاز تا انقلاب اسلامی بوده که فصل پایه‌ای این کتاب محسوب می‌شود. در واقع این فصل نشان دهنده مسائل مهم تغییرات در اندیشه مهدویت از زمان غیبت تا عصر کنونی است و به ویژه در زمان انقلاب به آن می‌پردازد.
فصل چهارم دارای عنوان انقلاب اسلامی و مهدویت است که در این فصل به مهدویت در دوران مبارزه و پس از انقلاب اشاره کرده است.


جهت آشنایی بیشتر ‌می‌توانید این لینک را نیز مشاهده نمائید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی