به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

فتنه‌هایی که نشانه‌ قیام امام زمان(عج) است

شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷ ب.ظ | بازدید: ۲۸۴۱ | دسته بندی: حوادث آخر الزمان و علائم ظهور

امام مهدی (عج): در برابر فتنه‌ها مقاومت کنید که از نشانه‌های قیام ما است

یا صاحب الزمان (عج)! نمی‌دانم الآن کجا هستید...این استقرت بک النوی...
اما می‌دانم که دل نازنینتان بر مظلومیت شیعیانتان در سراسر دنیا ریش است...

نمی‌دانم تا طلوع خورشید وجود مبارکتان بر دنیای ظلمانی خلایق چقدر مانده؟ اما می‌دانم که شما هم به انتظار اذن الهی هستید برای زدودن تمام ناپاکی‌ها و پلشتی ها از تارَک دین و دنیا.

و چه زیباست روزهای آمدنتان که فصل اقتدار شیعه‌ی مظلوم و مهجور است.کاش آن روز نزدیک باشد...و نراه قریبا.

روزی که صدای آسمانی «انا المهدی» شما در گوش زمینیان بپیچد و نحن نقول الحمدلله رب العالمین اللهم انت کشاف الکرب و البلوی(۱)

اللهم عجل لولیک الفرج....

نشانه های ظهور در کلام امام مهدی (عج)

در برابر فتنه‌هایی که پیش می‌آید و البته عده‌ای در این آزمایش و برخورد با فتنه‌ها هلاک می‌شوند، مقاومت کنید و البته همه اینها از نشانه‌های حرکت و قیام ما هستند. اوامر و نواهی ما را متروک نگذارید و بدانید که علی‌رغم کراهت و ناخشنودی کفار و مشرکان، خداوند نور خود را تمام خواهد کرد.

....من ولی خدا هستم، سعادت پویندگان راه حق را تضمین می‌کنم

پس سعی کنید اعمال شما طوری باشد که شما را به ما نزدیک سازد و از گناهانی که موجب نارضایتی ما را فراهم نماید بترسید و دوری کنید.

امر قیام ما با اجازه‌ی خداوند به طور ناگهانی انجام خواهد شد و دیگر در آن هنگام توبه فایده‌ای ندارد و سودی نبخشد.(۲)

مفهوم علائم ظهور

علائم در لغت جمع علامت از مادۀ علم است. و مقصود از آن اثرى است که به توسط آن چیزى دانسته مى‌شود، یا چیزى است که در جایى نصب مى‌شود تا مردم به توسط آن هدایت یابند، مثل علم لشکر و نشانه‌هاى راه‌ها و در اصطلاح علم ملاحم وفتن کلمۀ «علائم ظهور» به هراتفاقى که دلالت بر خبر غیبى دارد اطلاق مى‌گردد که قرار است در آینده تحقّق یابد، تا آن‌که علامت و نشانۀ وقوع حادثه‌اى دیگر بعد از آن باشد. و در علم ملاحم این عنوان بیشتر اطلاق مى‌گردد بر خبر دادن از علائم ظهور امام مهدى علیه السّلام در آخر الزمان که نشانه‌اى بر نزدیک شدن ظهور آن حضرت است، مثل خروج سفیانى در شام و خروج یمانى از یمن و وقوع صیحۀ آسمانى و....

امام صادق علیه السّلام به اصل علائم ظهور اشاره کرده و مى‌فرماید:
«همانا قبل از ظهور مهدى علائم و نشانه‌هایى است از جانب خداوند براى مؤمنین»(۳)

علائم ظهور

مسئله علائم ظهور حضرت صاحب الامر-عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف-و حوادث و پیشامدهائى که در طول مدّت غیبت، و پیش از ظهور مبارک آن حجّت مطلق الهى (ارواحنا له الفداء) واقع خواهد شد، از جمله مباحث مهمّ دینى و مسائل بسیار حسّاس مذهبى است که از قرون گذشته تاکنون پیوسته مورد توجّه عمیق دانشمندان بزرگ اسلام بوده و هست، و بزرگان ما از عصر معصومین علیهم السّلام تا به امروز پیرامون آن از جهات مختلفى بحث کرده و کتابهاى فراوانى نوشته‌اند و دربارۀ وقوع آن حوادث و پیشامدها مانند بلاهاى عمومى، گرفتارى مسلمانان در دوران غیبت و نقش ستمکاران در صحنۀ سیاست و زندگى بشر-نظریّات گوناگونى ابراز داشته‌اند...

بدین لحاظ ... در صدد تقسیم جملۀ «علائم» برآمده و مجموع حوادث و وقایع مربوط به دوران غیبت را به چند قسمت تقسیم نموده‌اند و عقیده دارند که مجموع علامات ظهور بر شش قسم است.

قسم اوّل: علائم حتمیّه که البتّه خواه ناخواه باید واقع شود مانند «خروج دجّال» و «سفیانى» و «صیحۀ آسمانى» و این هر «سه» علاماتى است که مقارن با ظهور خواهد بود.

قسم دوم: علائم معلّقه و شرطیّه که این علائم، منوط و مشروط و معلقّ است به اراده و مشیّت خداوند عالم، که اگر ارادۀ خدا به آن تعلقّ گرفته باشد واقع مى‌شود و اگر خدا نخواهد واقع نخواهد شد و چه‌بسا مى‌شود که به جهت حکمت و مصلحت و مقتضیات و موانعى که خداوند عالمیان مى‌داند واقع نشود، و یا بر اثر طاعات و دعاهاى مردم رفع گردد و یا تغییر داده شود.

قسم سوّم: علاماتى است که قبلا و در زمانهاى گذشته تاکنون واقع شده و زمان آنها گذشته است، و آنها را علامات واقعه مى‌گویند.

قسم چهارم: علاماتى است که تا هنوز واقع نشده و امید مى‌رود که (بعدها) واقع شود، و اینها را علامات غیر واقعه مى‌گویند.

قسم پنجم: علاماتى است خاصّه، که این علامات، خاصّ و مختصّ به وجود پربرکت خود حضرت صاحب الامر علیه السّلام است و کسى در این علامات با آن

حضرت شریک نیست، و حضرتش به این وسیله مى‌داند که خداوند او را اذن و اجازۀ ظهور داده است، زیرا علم ظهور حضرت را به جز خدا کسى نمى‌داند.

و قسم ششم: علاماتى است عامّه، که این علامات از براى عامّۀ عوام و خاصّۀ خواصّ ظاهر خواهد شد و دانستن آن اختصاص به حضرت ندارد. بلکه براى همه و عامّۀ مردم است و هرکس از عوام و خواصّ، آنها را (کم و بیش در طول مدّت عمر خود اگرچه خیلى کوتاه) خواهد دید.(۲)

روایات آخرالزمانی

از امام‌حسین‌ علیه‌السلام روایت‌ شده‌: "ما دوازده‌ امام‌ داریم‌، اول‌ آنها امیرمؤمنان‌ علی‌ بن‌ ابیطالب‌ علیه‌السلام و آخرین‌ آنها نهمین‌ فرزند من‌ است‌، او امام قائم به حق است‌ و خداوند زمین‌ را پس‌ از آن‌ که‌ با "کفر و بی‌ دینی‌ اهلش‌" مرده‌ باشد، به‌ وسیله‌ او زنده‌ می‌کند و هم‌ با وی‌ دین‌ حق‌ اسلام‌ را بر همه‌ ادیان‌ غالب‌ می‌گرداند، هرچند مشرکان‌ نخواهند. او غیبتی‌ دارد که‌ در آن‌ مردم‌ بسیاری‌ از دین‌ بر می‌گردند و گروهی‌دیگر، بر دین‌ِ حق‌ِ اسلام‌ ثابت‌ می‌مانند و اذّیت می شوند و به‌ آنها بگویند: اگر راست‌ می‌گویید این وعده [موقع‌ِ ظهور امام‌ زمان‌ شما] چه‌ وقت‌ عملی می‌شود؟ بدانید کسی که در دوران غیبت او، بر آزار و تکذیب صابر باشد مانند مجاهدی است که با شمشیر در رکاب رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم مجاهده کرده است.(۵)

منابع:
۱- فرازی از دعای ندبه
۲- احتجاج مرحوم طبرسی، ج ۲ ص ۴۹۵ ترجمه جلد ۱۳ بحارالانوار ص ۵۹۷-۵۹۴
۳- علائم ظهور ف علی اصغر رضوانی ج ۱ ص۱۲۰
۴- زمینه سازان انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) از دیدگاه روایاتف اسدالله هاشمی شهیدی ج ۱ صص۲۵-۲۴
۵- کمال الدین و تمام النعمه/ج۱/ص۵۸۴

نظرات  (۲)

مدیر محترم

سلام!

باتشکر از شما، مطلبت گهربارتان بازنشر یافت. ما را از آپدیت های خود بی نصیب نفرمایید:

http://shamimyar.net/%d9%81%d8%aa%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c-%d9%82%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b9%d8%ac/

پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از لطف شما
ای کاش وقتی خدا در صحرای محشر بگوید چه کردی ؟؟؟
یوسف زهرا بگوید منتظر من بود ...
اللهم عجل لولیک الفرج
ای کاش...
******************************************
سلام وبلاگ خیـــــــــــــــلی زیبا و پر محتوایی دارین خوشحال میشم به منم سری بزنین تبادل لینک؟
[بدرود]
پاسخ:
سلام علیکم، 
ممنون از حضورتان، شما لطف دارید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی