به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

بسیج و مهدویت

سه شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۴ ب.ظ | بازدید: ۲۵۶۴ | دسته بندی: مناسبت‌ها

بسیج و مهدویت

بسیج

هنوز جنگ 8 ساله آغاز نشده بود که به فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) فرمانی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان صادر شد. این پیام تاریخی در پنجم آذر ماه سال 1358 خورشیدی صادر شد و دل مستضعفان را شاد کرد و مستکبران را آزرد. 

این فرمان برای نجات و رهایی ملت مسلمان ایران و مقابله با فتنه‌گری‌های بسیار دشمنان صادر شد که به خوبی توانست جلوی مکر و کید دشمنان را بگیرد و اجازه ندهد به انقلاب مردمی ایرانیان مسلمان آسیب برساند.

امام خمینی (ره) با ایجاد نیرویی بازدارنده و توان‌مند و غیور توانست نقشه‌های استکبار را در طول جنگ و پس از جنگ نقش بر آب کند و به فرصت‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آنان اجازه ظهور و بروز ندهد. 

با آغاز جنگ هشت‌ساله در 31 شهریور ماه 1359 خورشیدی، وجود بسیج بیش از گذشته به چشم آمد و ملت به عمق فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) پی برد. 

گروه‌های مختلفی برای مقابله با دشمنان دین و کشورشان راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا یک بار دیگر نشان دهند ایرانیان دین‌دار، پیرو رهبرشان هستند و برای رهایی از بند شیطان بزرگ و داشتن کشوری مستقل و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی حاضرند از جان خویش بگذرند. 

در این پیکار هشت ساله، جهانیان با واژه بسیج آشنا شدند و مستکبران شرق و غرب دریافتند که چه قدر این نیروی توان‌مند، مهلک و ویران‌گر است و چه قدر برای منافع آنان در جای‌ جای جهان زیان‌بار است. 

این که بسیج تا امروز توانسته پشتیبان نظام و انقلاب و رهبری و آرمان‌های امام خمینی(ره) و ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های دینی باشد، به دلیل صفای باطنی و اخلاص بسیجیان بی‌ادعایی است که برای داشتن دنیا، حاضر نبودند دست‌شان را به زر آلوده کنند و با تزویر همراه شوند و از زور پیروی کنند. 

حضور به‌جا و هوش‌مندانه بسیجیان تاکنون توانسته کشور را از مخاطرات پنهان و آشکار دشمنان مصون نگاه دارد و بسیاری از باورهای اسلامی را از رنگ باختن نجات دهد و به بدخواهان داخلی و دشمنان خارجی اجازه ظهور طاغوت را ندهد. 

بسیجیان طلبه و دانش‌جو در عرصه‌های بسیاری حضور یافتند و با کسب دانش روز و فن‌آوری‌های پیش‌رفته، خود را در جبهه علمی نیز به ابرقدرت‌های غربی نشان دادند. 

بسیجیان پس از جنگ 8 ساله در همه عرصه‌ها وارد شدند و ورود آگاهانه آن‌ها در جبهه‌های گوناگون، اعم از فرهنگی، علمی، هنری، اجتماعی و حتی سیاسی توان‌مندی‌های آنان را آشکار‌تر ساخت. 

در این میان توان بسیجیان طلبه و دانشجو که به مسیر انقلاب و نظام ایمان داشتند و حاضر نبودند، جمهوری اسلامی از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلابی فاصله بگیرد، پیش از دیگر قشرهایی که وارد بسیج شدند، به چشم می‌آید.

 این دو پایگاه علمی امروز توان‌مندانه به حرکت خود ادامه می‌دهند و در بیش‌تر موارد به مسوولان نظام یاری می‌رسانند و به یاری اندیشه‌ها و باورهای‌‌شان، برنامه‌ها و راه کارهایی ارائه می‌دهند که برای مسوولان سرشار از خیر و برکت است. 

اکنون که نظام اسلامی در چشم جهانیان، به ویژه دشمنان اسلام، جایگاه ویژه‌ای یافته است و دیگر تهدیدهای رنگارنگ و کوچک و بزرگ آنان، در پیشرفت نظام تاثیری ندارد، باید بسیج در اندیشه رسیدن کشور به شرایطی عالی‌تر از شرایط موجود باشد، بسیج امروز باید به رسیدن به وضعیت مطلوب بیندیشد. 

تنها اندیشه‌ای که می‌تواند ما را از وضعیت موجود برهاند، اندیشه ناب و مترقی و پویای مهدویت است که با بهره‌مندی از این اندیشه بی‌نظیر، می‌توان در برابر دشمنان توانا ایستاد و به اعتماد نفس فوق‌العاده‌ای دست یافت و گرفتار پوچی و ناامیدی و یأس شیطانی نشد و اجازه ندارد، ظلمت و سیاهی بر ما غلبه کند. 

در این زمان بیش از گذشته، بسیجیان دلاور باید مهیا باشند و در آمادگی کامل به سر ببرند و با بینش عالی و شناخت پروردگار و فرمان‌های الهی او و ساده‌زیستی و عدالت‌خواهی و عشق به مستضعفان جهان و پابرهنگان میهن و زهد و پارسایی و پیروی از ولی فقیه و کوشش فراوان و به یاد داشتن پیام عاشورا، سپاه آخرالزمان را تشکیل دهند و در جهت اهداف بلند حضرت حجت گام بردارند تا حضرت از آنان خشنود باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی