به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

"دردانه" سایتی برای آموزش مفاهیم مهدویت به کودکان

سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶ ق.ظ | بازدید: ۷۹۰۴ | دسته بندی: کودک و نوجوان

"دردانه" سایتی برای آموزش مفاهیم مهدویت به کودکان

دردانه

این پایگاه به همت واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت راه‌اندازی شده و با طراحی زیبا و کودکانه، دارای بخش‌های مختلفی از جمله بازی، سرگرمی، قصه، شعر، آموزش و ... تولید شده است.

هدف اصلی وب‌سایت «دردانه»، آموزش مفاهیم دینی با محوریت مهدویت به کودکان معرفی شده است. در وب‌سایت، ابزارهایی همچون شعر، بازی، داستان، چیستان، لطیفه، مسابقه، نقاشی، تلاوت قرآن و دعا قرار گرفته است.

در قسمت سرودهای کودکانه، سرودهایی همچون تولد امام، مهدی جان، مثل جدش؛ درباره نحوه تولد امام زمان(عج) و معنی و مفهوم کلمه مهدی و وصف صفات حضرت مهدی(عج) از زبان پیامبر اسلام(ص) آموزش داده شده است.

در بخش داستان‌های آموزنده، داستان‌ها بصورت پویانمایی تصاویر زیبا با رنگ‌آمیزی‌های شاداب برای کودکان در نظر گرفته شده است که به عنوان نمونه داستان ملیکا که به سرگذشت مادر امام زمان(عج) می‌پردازد و داستان نائب امام به معرفی نائب اول امام زمان(عج) اختصاص دارد.

در بخش بازی و سرگرمی این سایت، بازی قرار گرفته است که به معرفی دوستان و دشمنان امام زمان(عج) با بهره‌گیری از حدیث امام صادق(ع) می‌پردازد.

باران حدیث و صندوقچه، کارهای خوب و بد، از دیگر بخش‌های بازی و سرگرمی است که تلاش شده تا در تمام بازی‌ها از هیجان کودک در بدست آوردن امتیاز و پایان موفق بازی برای انتقال آموزش‌های دینی بهره‌برداری شود.

از ویژگی‌های چیستان، معما و نگارخانه در سایت دردانه می‌توان به بخش تلاوت قرآن اشاره کرد که در آن فضایی آماده شده تا در صورتی که کودک در این زمینه توانایی داشته باشد صدای ضبط شده خود را برای سایت ارسال کند تا از آن تلاوت در این بخش استفاده شود.

سایت دردانه وابسته به مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، به نشانی www.dordaneh12.ir است که برای آموزش مفاهیم دینی برای کودکان طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر روزانه عضوگیری خود را از کودکان ادامه می‌دهد.

یادآوری می‌شود، این سایت در بهمن‌ماه سال 91 رونمایی شد و هم‌اکنون با فعالیت روزانه پذیرای کاربران کودک و خردسال است.

نظرات  (۳)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.

سلام.الان یک مدته که هرچی وارد سایت دردانه میشم ارور میزنه. لطفا عوامل مربوطه پیگیری کنند.

آسیه پروازی ۱۶ خرداد ۰۲ ، ۰۸:۱۴

سلام میخواستم مطالب بیشتری ازمهدویت برای بچها تعریف کنم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی