به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

امام عصر(ع) رمز پیروزی عملیات ها در دفاع مقدس

شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۴۵ ق.ظ | بازدید: ۳۳۶۶ | دسته بندی: شهدا و دفاع مقدس

امام عصر(ع) رمز پیروزی عملیات ها در دفاع مقدس

دفاع مقدس

برای هر انسانی پیش می‌آید که در دوران زندگی لحظاتی را تجربه کند که همراه با سختی باشد و بعضاً از دست کسی هم کاری برنیاید. در چنین شرایطی محبین اهل بیت(ع) دست به دامان آن بزرگ‌واران می‌شوند و از آن‌ها کمک می‌خواهند.

دوران 8 ساله جنگ تحمیلی و مظلومیت ملت ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. رزمندگان ما در لحظات سخت جنگ در زیر آتش گلوله‌های دشمن بعثی از ائمه، با اخلاص استمداد می‌طلبیدند و آنان نیز از روی لطف و کرمشان دستگیری می‌کردند. حال در هفته دفاع مقدس نگاهی می‌کنیم به قطره‌ای از دریای کرامات امام زمان(عج) در جبهه‌ها، باشد که مورد قبول حضرت قرار گیرد. 


نقش امام زمان(عج) در دوران دفاع مقدس

درخصوص پیروزی کشورمان در دوران باشکوه دفاع مقدس تنها عامل اتکال به خدا و معنویت باعث این پیروزی بود اما یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در آن دوره نقش حتمی و قطعی آخرین ذخیره الهی در روی زمین، حجت بن الحسن العسکری، امام زمان(عج) بود. 


نام عملیات

با یک بررسی اجمالی به فهرست عملیات های دوران دفاع مقدس، درمی یابیم که تنها یک عملیات با نام امام مهدی(عج) وجود دارد که در تاریخ 26-12-1359 در غرب منطقه سوسنگرد توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتیبانی توپخانه ارتش جمهوری اسلامی اجرا شد که بیش از صد نفر از نیروهای بعثی عراق کشته و زخمی و 68 نفر هم به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. این عملیات در دسته عملیات های کوچک آن دوران تقسیم شده است. ولی لازم است به نکته مهمی اشاره شود.


در طول دوران دفاع مقدس، عملیات نیروهای خودی به سه شیوه تقسیم می‌شوند:

اول شیوه چریکی که با عملیات محدود و ایذائی و دستبرد به خطوط دشمن و شبیخون همراه بوده است.(اینگونه از عملیات ها در ابتدای دوران جنگ که نیروهای خودی از سازماندهی مناسبی برخوردار نبودند بیشتر دیده می شود.)

دوم عملیات کلاسیک که با استفاده از تجهیزات و تسلیحات و رعایت قوانین نظامی، در روز روشن صورت می پذیرد.(این شیوه حمله نیز در طول جنگ فقط در سه مورد دیده می شود که در تاریخ های 23-7-59 در محور دزفول ، 15-10-59 در هویزه و20-10-59 در محور ماهشهر به آبادان بوده که هر سه هجوم با شکست به اتمام رسیده است.)

سوم عملیات غیرکلاسیک محدود که به شیوه ابدائی مبتنی بر ایمان بخدا و توجه به فرهنگ انقلاب بکار گرفته شد. در این شیوه با استفاده از اصول و قوانین رزم، عملیات در شب اجرا می شود و غافلگیری دشمن و تحقق اهداف از مهمترین ویژگی های این عملیات می باشد. (عملیات امام مهدی(عج) در اسفند 1359 با این شیوه، سر آغاز عملیات های بعدی رزمندگان اسلام را شامل می شود.) 


رمز عملیات

استفاده از نام امام زمان(عج) به عنوان رمز در عملیات های زیر به چشم می‌خورد:

عملیات مطلع الفجر- رمز یا مهدی(عج)– تاریخ 20-9-1360 - منطقه گیلانغرب و سر پل ذهاب

عملیات رمضان- رمز یا صاحب الزمان ادرکنی- تاریخ 23-4-1361 - منطقه شرق بصره

عملیات عاشورای 2 - رمز یا مهدی ادرکنی- تاریخ 24-5-1364 - منطقه چنگوله و جنوب مهران

عملیات کربلای 8 – رمز یا صاحب الزمان ادرکنی– تاریخ 18-1-1366 – منطقه شرق بصره

عملیات کربلای 9 – رمز یا مهدی ادرکنی– تاریخ 20-1-1366 – منطقه قصر شیرین

عملیات فتح 5 – رمز یا صاحب الزمان ادرکنی– تاریخ 25-1-1366 – منطقه سلیمانیه عراق

عملیات نصر 1 – رمز یا صاحب الزمان ادرکنی– تاریخ 25-1-1366 – منطقه غرب شهر بانه

عملیات کربلای 10 – رمز یا صاحب الزمان ادرکنی– تاریخ 30-1-1366 – منطقه شهر ماووت عراق


 توسل

در طول تمامی مراحل شکل گیری یک عملیات از شناسایی، طرح ریزی، مانور، جابجایی، توجیه فرماندهان، حرکت نیروی پیاده به سمت خطوط دشمن، دریافت رمز عملیات و آغاز درگیری، حین عملیات، بارها و بارها توسل به ساحت مقدس آقا امام زمان(ع)، شکل می گیرد. به نحوی که این شخصیت مقدس در همه زوایای عملیات به چشم می آید. خصوصا حضرات علما و روحانیون حاضر در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) که هدایت عملیات های رزمندگان در آن صورت می پذیرد، در آغاز عملیات با ذکر مصیبت و نوحه و ندبه به پیشگاه ولی الله الاعظم امام زمان(عج) از آن وجود مقدس تقاضای استمداد و یاری می طلبند.

در توجیه نیروهای رزمنده که توسط فرماندهان برای آغاز حرکت نیروها به سمت خط صورت می گیرد، آنچه جلب توجه می شود، درخواست آنان از امام زمان(عج) برای یاری و پیروزی عملیات است.

محور ذکر تمام ذاکرین و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(س) در مجالس و محافل، وجود اقدس آن مولای انس و جان است.

 

 بیانات و پیام‌ها
در طول این دوران در تمامی بیانات و پیام‌های صادر شده، رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و همچنین شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی، این نام مقدس محور عرضه موفقیت‌ها و خسارات است. طوری که هر شنونده و یا خواننده‌ای، درمی‌یابد که مرجع همه اعمال و افعال، آن وجود نازنین است.

بارها شنیده شده که فرمانده اصلی جبهه ها امام زمان(عج) است و از این جهت فرماندهی تقدس می یافت. حتی رهبری امام فرزانه انقلاب نیز با پیشوند نایب امام زمان(عج)، توام بود.

خلاصه این وجود باعظمت در تمامی آنچه که تحت عناوین مذکور در ابتدای این مقاله ارائه شد، حضور اصلی و محوری دارد و بدون او هیچ کاری دارای ارزش نبوده و نیست. بنابراین می‌توان گفت توسل به امام زمان(عج) رمز پیروزی در این دوران است.

نظرات  (۱)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی