امام رضا(ع) فرمودند:
زمین از وجود حجت خدا خالی نمی ماند. به خدا قسم (امروز) آن حجت من هستم.
کافی،ج 1،ص253
امام رضا(ع) فرمودند:
زمین از وجود حجت خدا خالی نمی ماند. به خدا قسم (امروز) آن حجت من هستم.
کافی،ج 1،ص253
قران کریم تعبیری را در سوره انبیاء آیه 105 از زبور نقل میکند که در زبور فعلی عینًا موجود است. قرآن کریم میفرماید: علاوه بر ذکر (تورات) در زبور نیز نوشتیم که بنـدگان صالـح من وارث زمین خواهنـد شد.
و اینک گوشه هایی از متن زبور:
در مزمور 27 آمـده است "ای خـدا، احکـام خود را به ملـک زاده عطا فرما تا آنکه قوم تو را به عـدالت و فقرای تو را به انصاف حکم نمایـد. به قوم کوه ها سلامت و کویرها عدالت برساند. فقیران تو راحکم نماید وظالم را بشکند. در روزهایش صدیقان شکوفه خواهند نمود. بلکه تمامی ملوک به اوکرنش خواهنـد نمود و تمامی امم او را بندگی خواهند کرد زیرا که قفیر را وقتی فریاد میکند و مسـکینی که نصرت کننده ندارد.خلاصی خواهدداد."
بطور یقین بوده اند در طول
تاریخ تشیع انسان های با سعادت و برجستگانی که زیارت سیمای مبارک حضرت در طول غیبت
ایشان نائل آمده اند و این قضیه به طور اجمالی و کلی مورد تایید همگان می باشد ولی
در مورد تک تک موارد مذکور در کتاب ملاقات با امام زمان یا کتاب های دیگر شاید نتوان
اظهار نظر قاطع و مشخصی کرد و بیشتر آنها تجربه های شخصی افراد است
پیشگفتار
مولف:
ملاقاتها
و سرگذشتهایی را که من در این کتاب نقل می کنم ، اگر چه بعضی از آنها را از کتب
دیگر گرفته ام ، ولی کوشش کرده ام که صحتش را مطمئن شوم و الا از نقل آن صرف نظر
کنم.
سجده کردن بر خاک؛ ساختن زیارتگاه؛ آراستن و آذین بستن زیارتگاهها؛ بوسیدن ضریح؛ توسل به اولیاء خدا؛ زیارت قبور و....
خرافه است یا حقیقت؟
شیعه جواب می دهد...
برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.
# از سری پست های کوتاه
در توقیعی از آن حضرت روایت است که : جاهلان شیعه و احمقهای آنان و کسانی که دینشان{مانند} بال پشه ای هست ما را اذیت کرده اند .
#از سری پست های کوتاه
یکی از اسماء خدای تعالی رفیق است. رفیق یعنی دو نفر با هم مدارا کنند. اگر طرف مقابل کوتاهی کرد، این طرف مدارا کند. لذا خدای تعالی رفیق ماست و با کوتاهی های ما مدارا می کند اما ما رفیق خدا نیستیم چون در مورد خدای تعالی کوتاهی معنا ندارد تا ما بخواهیم با او مدارا کنیم.
در نزدیکی نجف اشرف، در محل تلاقی دو رودخانۀ فرات و دجله، آبادیای است به نام «مصیب»، که مردی شیعه برای زیارت
مولای متقیان امیرالمؤمنین علیهالسلام از آنجا عبور میکرد. مردی که در سر راه مرد شیعه خانه داشت، چون میدانست او همواره به زیارت حضرت علی علیهالسلام میرود، او را مسخره میکرد. حتی یکبار به امیرالمؤمنین علیه السلام جسارت کرد و همچنین گفت: به او (امام علی ع) بگو من را از بین ببرد، وگرنه در بازگشت، تو را خواهم کشت! مرد شیعه خیلی ناراحت شد. چون به زیارت مشرف شد، بسیار بیتابی کرد و عرض کرد: شما که میدانی این مخالف چه میکند؛ چرا پاسخش را نمیدهید؟! آن شب آن حضرت را در خواب دید و به ایشان شکایت کرد. حضرت امیرعلیه السلام فرمودند: او بر ما حقی دارد که نمیتوانیم در دنیا او را کیفر دهیم.
به گزارش مشرق، حجتالاسلام موسوی مطلق در صفحه مجازی خود با اشاره به خاطرهای از یکی از اساتیدش و دعایی که سیدحسن نصرالله توصیه کرده بود، دعایی با دست خط سیدحسن نصرالله منتشر کرده است که برخی از علما و عرفا در مواقع سختیها به خواندن آن توصیه کردهاند. متن نوشته حجت الاسلام موسوی مطلق را در ادامه میخوانید
# از سری پست های کوتاه
محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف بن قصیّ بن کلاب بن مره بن کعب بن لوی بن غالب بن فهر بن مالک بن نضر بن خزیمه بن مدرکه بن طابخه بن الیاس بن مضر بن نزار بن معد بن عدنان ابن ادّ بن ادد بن الیسع بن الهمیسع بن سلامان بن نبت بن حمل بن قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم بن تارخ بن ناخور بن سروغ بن هود بن ارفخشذ بن متوشلح بن سام بن نوح بن لمک بن ادریس بن مهلائیل بن زبارز بن قینان بن انوش بن شیث بن آدم علیهم السلام
من نمیدانم آنهایی که میگویند: در زمان غیبت نمیتوان خدمت امام زمان(علیه السلام ) رسید، یا او را دید، چه دلیلی دارند؟
چرا باید کسی که در دنیا زنده است و در بدن مادی است و دارای گوشت و پوست و استخوان است و در میان مردم زندگی می کند، دیده نشود؟
آیا این همه از شیعیان و علما بزرگ و اولیا خدا ، که آن حضرت را دیده اند، همه دروغ گفته اند وهمه را باید تکذیب کرد؟
آیا آنهایی که میگویند: آن حضرت دیده نمیشود، می دانند که وقتی این ادعا بدون دلیل را شایع کردند، چه خدمتی به دشمنان آن حضرت نموده اند؟
آیا آنها میدانند، که اگر مردم مسلمان در دیدن آن حضرت به تردید افتادند، یکی از دلائل بسیار محکم و قاطع در اثبات وجود مقدس آن حضرت را از دست داده اند؟