به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

آیا امام زمان(عج) ازدواج کرده‌اند یا خیر؟

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰ ق.ظ | بازدید: ۲۷۱۴ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ (15):

این که امام زمان(ع) بر طبق روایاتی دارای زن و فرزند است، از نظر سند معتبر هستند یا نه؟

 پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 7MB)


ما دلیل معتبری نداریم که موضوع ازدواج و وجود فرزند برای حضرت را به طور قطع، اثبات یا نفی کنیم. البته بعضی‌ها سعی کردند برای اثبات ازدواج حضرت دلیل بیاورند و گفتند که ازدواج چون سنت پیامبر هست و امام زمان(ع) حتماً به این سنت پیامبر عمل می‌کند پس ازدواج کرده و دارای زن و فرزند است. ولی ما باید بدانیم که حضرت در یک شرایط استثنایی دارد زندگی می‌کند و ازدواج را تا عادی شدن زندگیشان به تأخیر بیاندازد هیچ اشکالی ندارد.

در عین حال اگر حضرت در عمر شریفشان یک بار بیشتر ازدواج نکرده باشند و در زمانی محدود همسر داشته باشند، در عین حال که به سنت پیامبر عمل کرده‌اند در عین حال مواظب بوده‌اند که با توجه به جریان غیبت، مشکلی برای خودشان پیش نیاید.

بعضی از روایات و ادعیه کلماتی را ذکر کردن که بعضی‌ از آن‌ها برداشت کردن که حضرت دارای فرزند هست. اما مشکلی که هست این است که در بعضی‌ از روایات لفظ «ولد» به کار رفته به معنای فرزند ولی در بعضی از روایات همان دعا یا همان حدیث، به جای لفظ «ولد» لفظ «ولی» به معنای ملازم و دوست را بکار برده است. یعنی اختلاف نسخه هست. در عین اینکه ما می‌توانیم در این جور روایت‌هایی که فرزند را برای حضرت اثبات می‌کند، برای دوران ظهور حمل کنیم این روایت‌ها را.

باز کسانی ذکر می‌کنند در مقابل سخنان کسانی که اثبات می‌کنند که حضرت ازدواج کرده می‌گویند که ازدواج حضرت و فرزند و همسر داشتن او منافی با امر غیبت است و از لحاظ اجتماعی قابل سوء استفاده و خطر است. و چون منافات با غیبت دارد لذا اشکالی ندارد که حضرت ازدواج را به تأخیر بیاندازد.

روایتی داریم که کسی از امام رضا(ع) سؤال کرد برای ما روایت شده که امام از دنیا نمی‌رود تا اینکه نسل خودش را ببیند. امام رضا(ع) در جواب فرمود: آیا در ادامه حدیث به شما نگفند به جز امام زمان(ع).

در عین حال سخن قطعی که انیجا می‌شود گفت این هست که ما هیچ دلیل قطعی برای ازدواج حضرت یا برای نفی ازدواج حضرت نداریم. در عین اینکه این بحث یک بحث فرعی در مباحث مهدویت است و دانستن یا نداستن ما مشکلی در معرفت ما نسبت به امام زمان(ع) حل نخواهد کرد.

نظرات  (۲)

سلام
*شما را دعوت می کنم به حریص بودن....


http://zareh.blog.ir/post/401

سلام بزرگوار
با پیام هایی از دعای (یا من ارجوه لکل خیر ...) به روزم و چشم به راه نظرات شما ...

التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی