به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

آیا موقع گناه امامان ناظر اعمال ما هستند؟

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵ ق.ظ | بازدید: ۲۶۲۹ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(14):

آیا موقع گناه، امامان ناظر اعمال ما هستند؟ و اگر این‌طور است لقب ستّار العیوب بودن برای خدا به چه معناست؟

پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ 
(حجم: 5MB)

 

معنای ستّار بودن خدا این است که خداوند اعمال ما را از انسان‌های دیگر می‌پوشاند به طوری که آبروی ما را حفظ کند. پیامبر و امامان مظهر اسماء و سفات الهی‌اند. همان‌طور که خداوند ناظر بر اعمال مردم است پیامبر و امامان هم که چشم خداوند هستند، ناظر بر اعمال ما هستند در ضمن نظرات پیامبر و امام بر اعمال مثل نظرات خدا آثار سازنده و تربیتی دارد.

همانطور که ستّاریت پروردگار برای تربیت و رشد مردم است، عرضه اعمال مردم بر پیامبر و امامان هم در همین جهت است. چون ائمه علیهم السلام هادیان امت از طرف خدا هستند و فیض الهی از طریق آن بزرگواران بر بندگان نازل می‌شود، بنابراین هیچ تناقض و تنافی در این میان مشاهده نمی‌شود.

بیانی حضرت آیت اله جوادی آملی در این زمینه دارند که بسیار شیوا است و خدمتتان عرض می‌کنم: خداوند متعال که ستّارالعیوب است می‌داند کجا باید ستّاری کند و کجا ستّاری نکند. اگر کسی ستّارالعیوب دیگران باشد و در عین حال مخفیانه مرتکب گناهی بشود ذات اقدسِ اله اجازه نخواهد داد اسرارش نزد دیگران فاش شود. حتی در قیامت، خداوند اجازه نخواهد داد دیگران و کسانی که در کنار یکدیگر هستند از اعمال همدیگر باخبر شوند. بنابراین عملکرد خود شخص بسیار مهم است، اگر کسی پرده دیگران را ندرد و آشکارا به گناه دست نیازد خداوند پرده‌اش را نمی‌درد. کسی که با قلم و بیان و اندیشه‌های ناصواب خود آبروی خدا و مردم را می‌برد به جایی می‌رسد که شایسته نیست خداوند متعال آبروی او را حفظ کند در این موقعیت خدای سبحان اجازه می‌دهد صاحب‌دلان ببینند او چه کرده است حتی احتمال دارد در قیامت در مقابل دیگران رسوا شود.

نظرات  (۲)

جنبش مردمی معراج ۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۲۴

سلام.سایت رسمی جنبش معراج با مطالبی پیرامون:مهدویت،آخرالزمان،دشمن شناسی به آدرس:www.jcmm.ir

سامانه پیام کوتاه:30004866110313

رسما ازشما دعوت میکنیم از سایت ما بازدید فرمایید.

خوشحال میشیم نظرتونا بدونیم.

پاسخ:
سلام، تشکر. حتما سر می‌زنم.
سلام و سپاس
با مطلب«خامنه ایسم باطل است» منتظر نگاه زیبایتان هستم.
کامیاب و کامروا باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی