به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

منظور از آرماگدون چیست؟

پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳ ق.ظ | بازدید: ۲۳۸۶ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ (43)

منظور از آرماگدون چیست و غربی‌ها در این مورد چه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند؟

 پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 10MB)


پاسخ:

کلمه هرمجدون یا آرماگدون (Armageddon) در اصل یک واژه‌ی یونانی است که بنا به تعریف واژه‌نامه‌های آمریکایی مثل فرهنگ وبستر به معنای نبرد نهایی حق و باطل است.

 

همچنین این واژه، نام یک شهری در منطقه شام است که بنابر آنچه در باب 16 مکاشفات یوحنا در عهد جدید ذکر شده، در آنجا جنگی عظیم رخ می‌دهد و مرحله حاضر از زندگی بشر به پایان می‌رسد.

به عبارت دیگر نبرد مذکور مقدمه‌ی تحولی بزرگ در سرنوشت نهایی آدمی در روی کره‌ی زمین است.

این نکته را فراموش نکنیم که این مواردی که ذکر می‌شود با نگاه مسیحیت و با دید آنها هست.

 

مؤسسات دینی اروپایی و آمریکایی همراه با رسانه‌های دیداری و شنیداری این دولت‌ها از سال‌های دهه 80 میلادی، مردم خودشان را به ایمان آوردن جمعی به وقوع حادثه‌ای در سرزمین شام توجه دادند که به نبردی هسته‌ای خواهد انجامید.

این مؤسسات پیوسته مردم خود را به ایمان به این نکته فرا خواندند که به زودی یک لشکری از دشمنان مسیحی که بدنه اصلی آن را میلیون‌ها نظامی تشکیل می‌دهند از عراق حرکت می‌کند و بعد از گذشتن از رود فرات که در آن زمان خشک شده، به سوی قدس رهسپار می‌شوند.

اما نیروهای مؤمن به مسیح راه این لشکر را سد می‌کنند و همگی در آرماگدون با آنها درگیر می‌شوند. در این درگیری صخره‌ها ذوب می‌شوند، دیوارها می‌ریزند و انسان‌ها در حالی که ایستاده‌اند پوست‌های بدنشان ذوب می‌شود و در این زمان است که مسیح برای بار دوم به روی زمین می‌آید و حکومت تشکیل می‌دهد.

 

بر اساس یک بررسی انجام گرفته از سوی یکی از مؤسسات که در اکتبر سال 85 منتشر شد، نشان می‌دهد که بیش از 61 میلیون آمریکایی در انتظار واقعه آرماگدون هستند.

مؤسسات دینی آمریکایی این نکته را روشن کرده‌اند که سپاهی از عراق به سوی قدس رهسپار خواهد شد و بنابر پیشگویی هزقیال نبی در کتاب مقدس، از نظامیانی از عراق، ایران، لیبی، سودان و قفقاز، در جنوب سوریه تشکیل می‌شود.

مدارس انجیلی در آمریکا بر پایه این تحلیل که واقعه آرماگدون تنها حادثه‌ای است که بازگشت دوباره مسیح را به زمین ممکن می‌سازد و این واقعه بسیار نزدیک است به تبلیغ این دیدگاه پرداخته‌اند.

بهرحال مؤسسات دینی انجیلی آمریکا و اروپا به این گفته قائلند که امکان تحقق هر نوع پیشگویی، ابتدا به ایمان مردم و پافشاری آنها در ضرورت وقوع آن، و همچنین به شمار نفرات آنها و به شمار نفرات کسانی که رهبری کاروان آنها را بر عهده دارند بستگی دارد. و این نگاه روانشناسانه در تبلیغ این مسئله بسیار اثرگذار است در اعتقاد به این مسئله و وقوع آن.

البته باز تذکر می‌دهیم که این موارد بر اساس نگاه و دیدگاه مسیحیان است.

نظرات  (۱)

خادم اهل بیت ۱۴ اسفند ۹۵ ، ۱۱:۴۷
با عرض سلام،ضمن تشکر از برقراری لینک ما در سایت شما،به اطلاع می رساند لینک شما برقرار گردید.موفق باشید.یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی