به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

کلیپ | «آخرین سفارش های راهبردی امام یازدهم برای دوران غیبت»

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ق.ظ | بازدید: ۲۳۰۱ | دسته بندی: کلیپ

به مناسبت هفته وحدت؛

کلیپ تصویری «سفارش راهبردی امام حسن عسکری(ع) در مورد اهل سنت» از استاد پناهیان


کیفیت خوب:

لینک1

لینک2

لینک3

لینک4

لینک5

لینک6

لینک7


کیفیت متوسط:

لینک1

لینک2

لینک3

لینک4

لینک5

لینک6

لینک7

لینک8

لینک9

لینک10

لینک11


متن کلیپ:

شما وقتی می‌توانی خودت را مدعی مهدویت بنامی، که در بین صمیمی‌ترین رفقایت، جوان‌هایی باشند که از اهل سنت هستند.


امام حسن عسکری(ع) آخرین امام ماست که حیّ و حاضر، با مردم ارتباط دارد؛ امام بعدی(آخرین امام) غائب است. لذا سفارش‌های این امام نازنین، تا دمِ ظهور، سفارش‌های راهبردی است.

ایشان می‌فرماید: «جُرُّوا إِلَیْنَا کُلَ‏ مَوَدَّةٍ» (تحف‌العقول/ص488)

یعنی همۀ دل‌ها را به سمت ما جذب کنید.


هر یک از شما الان باید پاسخ دهد که در این دوران جوانی، چند دل را جذب کرده است؟ وقتی می‌فرماید: دلها را جذب کنید، منظورشان جذب کردن جوان‌های شیعه نیستند؛ بلکه منظور ایشان در این روایت، جوان‌های اهل سنت هستند. ما باید یکدیگر را به آغوش بکشیم.


مرجع عالی‌قدر تشیع در عراق، دربارۀ اهل سنت می‌فرماید: نگویید که اهل سنت برادران ما هستند، بلکه بگویید: «اَنفُسَنا» آنها جان ما هستند، عزیز دل ما هستند.


ای مریدان امام زمان(ع)؛ دلبری کنید! برادران اهل سنت، بعضاً معتقد هستند که مهدی(ع) هنوز به دنیا نیامده است. خُب شما بگویید: «پس تو هم به مهدی(ع) علاقه داری!» یعنی همین مقدارش را غنیمت بشمارید و برای همین مقدارش، مجلس مشترک بگیرید.


برادران اهل سنت، معتقد هستند که غدیر، دعوت به محبت علی بن ابیطالب(ع) بوده است نه وصایت علی بن ابیطالب(ع). خُب ما می‌توانیم بر سرِ محبت علی بن ابیطالب(ع) جشن مشترک بگیریم. اعتقاد ما- که به وصایت معتقدیم- برای خودمان باقی است اما وجه مشترک ما با آنها در غدیر، در محبت است؛ پس جشن محبت بگیریم. مگر ما در بسیاری از مجالس‌مان، جز از محبت اهل‌بیت(ع) دم می‌زنیم؟! خُب این جلسات را با هم برگزار کنیم.


وقتی در عراق یا سوریه، اهل سنت می‌بینند که جوان شیعه دارد خودش را می‌کُشد برای اینکه از نوامیس همسایگان مسلمان خود دفاع کند که از اهل سنت هستند، خُب آن جوان اهل سنت هم می‌آید و از حرم حضرت زینب(س) دفاع می‌کند، از سامرا دفاع می‌کند. اینها معجزاتی است که علی‌رغم آن‌همه سرمایه‌گذاری دشمن برای ایجاد تفرقه، تحقق پیدا کرده است


در همین اربعین، برادران اهل سنت را دیدیم که در این موکب‌ها به عشق امام حسین(ع) خدمت می‌کردند. می‌گفتند: «ایشان فرزند پیغمبر ماست که به ظلم کشته شده است و ما به ایشان ارادت داریم.» به آنها می‌گفتم: خُب بگویید که شما اهل سنت هستید. می‌گفتند: «نه، می‌ترسیم که شیعیان دلخور شوند و از ما پذیرایی قبول نکنند.» آنها داشتند مخلصانه برای امام حسین(ع) خدمت می‌کردند.


دوران همدلی فرا رسیده است.

«جُرُّوا إِلَیْنَا کُلَ‏ مَوَدَّةٍ» (تحف‌العقول/ص488)

همۀ دل‌ها را به سمت ما جذب کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی