به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

معرفی یکی از فعالیت های مهدوی زیبا در فضای مجازی

چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ | بازدید: ۶۷۷۱ | دسته بندی: سایر

نقش هنر در نشر و گسترش فرهنگ مهدویت؛

معرفی یک ایده‌ مهدوی زیبا و جالب در شبکه‌های اجتماعی

خوشبختی های مهدوی

همواره وقتی از مهدویت سخن به میان می‌آید، به دنبال آن «فرهنگ مهدوی» و یا «سبک زندگی مهدوی» نیز مطرح می‌شود.

برای گسترش و یا انتقال هر فرهنگی یا هر سبک زندگی‌ای، در کنار تبیین اصول و مبانی آن، بدون شک به ابزارهای کارآمد و روزآمدی نیز نیاز داریم.

هنر، مهمترین ابزاری است که چه در سبک زندگی غربی و چه در سبک زندگی اسلامی، نقش اساسی خود را ایفا می‌کند. و شامل مواردی چون فیلم، انیمیشن، موسیقی، گرافیک (نقاشی، کاریکاتور، پوستر سازی و...) ، ادبیات (شعر، رمان، داستان) و ... می‌باشد.

یکی از دلایلی که غرب توانسته تا حدودی فرهنگ منحط خود را در کشورهای ضعیف‌تر مسلط کند این است که به خوبی از ابزار انتقال آن، یعنی «هنر» استفاده کرده است. کاری که ما نیز باید برای فرهنگ غنی خود انجام دهیم.

امروزه نقش گسترده شبکه‌های اجتمای بر هیچ کسی پوشیده نیست. و از آنجا که مخاطب اصلی این شبکه‌ها جوانان و نوجوانان می‌باشند، تهیه محتوای مناسب با این فضا، اهمیت بسزایی دارد. بنابراین اگر آن هنرِ در خدمت سبک زندگی اسلامی را به فضای مجازی نیز بیاوریم بیشترین اثرگذاری را خواهد داشت.


محتوای خوب، قالب خوب هم برای ارائه می‌خواهد

نشر معارف مهدوی نیز از این مقوله جدا نیست و لازم است با ایده‌های جذاب و متنوع، طیف گسترده مخاطبان خود را در شبکه‌های اجتماعی تغذیه کنیم و از این طریق آنان را با فرهنگ مهدوی آشنا کنیم.

لذا باید بدانیم که انتشار محتوای خوب و ارزشی اما بدون خلاقیت و جذابیت‌های هنری، در این فضا کارکردی نخواهد داشت. مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی مورد اقبال و پسند کاربران فضای مجازی واقع می‌شود، باید دارای خصوصیات و ویژگی‌های متناسب با این فضا باشد. به عبارت دیگر هر چند محتوایی که شما ممکن است در این شبکه‌ها منتشر می‌کنید بدون اشکال باشد اما اگر رگ خواب مخاطب را نشناسیم و محتوای ما مطابق با سلیقه‌های مخاطب نباشد آنچنان که باید مؤثر نخواهد بود و دیده نخواهد شد و به عبارت دیگر تأثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

در زندگی امروز همه چیز خلاصه است، مخاطب دیگر حوصله‌ی خواندن متن‌های طولانی را ندارد، جوان‌ها دیگر حال گوش دادن به یک سخنرانی یک ساعته را ندارند، مشغله‌های فراوان امروزی مانع از این است که افراد کتاب‌های چند صد صفحه‌ای بخوانند؛ اینجاست که لزوم شناخت صحیح نیازهای مخاطب روشن می‌شود. مخاطب مایل است پیام یک کتاب یا سخنرانی یک ساعته را در یک تصویر(پوستر)، یا یک کلیپ کوتاه چند دقیقه‌ای مشاهده کند. نسل جدید علاقه چندانی به خواندن متن و مقاله‌های طولانی ندارد و بیشتر دوست دارد مطالب را به صورت دیداری و شنیداری دریافت کند.

مخاطبان شبکه‌های اجتماعی همیشه در پی مطالب جدید و حرف‌های نو هستند. بنابراین این نکته باید مورد توجه همه فعالان عرصه مهدویت قرار گیرد که معارف مهدوی را باید با زبان جدید و در قالب‌های متنوع به نسل جوان و نوجوان عرضه کنند. یعنی همانطور که نسل عوض می‌شود باید شیوه ارائه و عرضه معارف مذهبی خصوصا مهدوی نیز متناسب با نیاز مخاطب تغییر کند.


خوشبختی‌هایی از جنس امام زمانی

خوشبختی یعنی

یکی از کارهای بدیع و زیبایی که مدتی است در یکی از شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و مورد استقبال و توجه مخاطبان فضای مجازی واقع شده است، انتشار مجموعه پوسترهایی با عنوان «خوشبختی‌های مهدوی» است. در هر پوستر که با گرافیک منحصر به فرد و چشم‌نوازی طراحی شده، یک پیام زیبای امام زمانی نوشته شده است که مخاطبش را به سوی سبک زندگی مهدوی سوق می‌دهد.

نکته مهمی که در مورد این ایده جالب وجود دارد این است که همه پوسترها و تصاویر از ابتدا توسط خود این گروه طراحی می‌شود و هیچ فسمتی از کار، کپی از آثار دیگر نیست. همین کپی نبودن و کلیشه نبودن کار، موجب شده است مخاطب ارتباط بیشتری با آن برقرار کند. مؤید این مطلب این است که هر چند تعداد پوسترهای تولیدی این گروه، زیاد نیست اما تعداد کثیر دنبال کنندگان این صفحه نشان از اقبال و توجه گسترده مخاطبان این شبکه دارد.

در حقیقت نقطه قوت و امتیاز این گروه، سبک کاری نوین و جدید آن است. عدم استفاده از تصاویر تکراری و خسته کننده و خلق تصاویر جدید از مهمترین عوامل مؤفقیت این کار است.


آدرس صفحه اینستاگرام

آدرس کانال تلگرام


همچنین از لینک زیر می‌توانید فایل این تصاویر را به صورت یکجا دریافت کنید:

دریافت پوسترهای 1 تا 95

نظرات  (۵)

سلآم  همسنگر

بلآگ بسیآر زیبآ و پر محتوآیی دآرید

وب من که به وب شما نمیرسه ولی خوشحال میشم به کلبه ام میهمان شوید وتبادل لینک کنیم. موفق باشید .

پاسخ:
سلام دوست عزیز
ممنون، شما لطف داری بزرگوار
وبلاگ شما در لیست پیوندهای ما قرار گرفت.

سلام ما کانون مهدویت دانشگاه هستیم و به افرادی که دغدغه کار برای امام زمانشان رو دارن احتیاج داریم 

من دبیر کانون مهدویت هستم افرادی که علاقه مند به عضویت هستند لطفا به ایتا یا تلگرام به شماره ۰۹۹۱۷۱۶۲۲۵۷ پیام بدهند و الان به خاطر کرونا فعالیت شما به طور مجازی خواهد بود

مهدی دارینی ۱۹ اسفند ۰۰ ، ۰۰:۲۹

خوشبختی یعنی انتظار ظهور با تمام وجود

خوشبختی یعنی دلداده ی موعود، چشمه زندگی و رحمت جهانیان.

سلام متشکر عالی بود.ما گروه مهدوی داریم ک نوش پر از ایده ها مهدوی هست.

این پیج اینیستاگرام ماست @jamkaran7

محمد یزدانی منش ۲۴ آبان ۰۱ ، ۰۸:۵۸

سلام ممنون از وبلاگ خوبتون

بنده در یک ارگان دولتی مسئول امور فرهنگی مهدوی هستم

هر عزیزی که میتونه در راستای تبلیغ امام زمان(عج) به ما کمک کنه و ایده بده ممنون میشم بهم اطلاع بده 09108559167  در دو گروه برادران و خواهران نیازمندیم

ایده های خوب در سطح سازمان و کشور اجرایی میشه ممنون میشم

و همچنین به وبلاگ حقیر هم سر بزنید و نظر بدید سپاسپگزارم

التماس دعای فرج یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی