به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

عید قربان و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۷ ق.ظ | بازدید: ۲۷۷۸ | دسته بندی: مناسبت‌ها

دعا براى ظهور حضرت بقیة الله(ارواحنا فداه) در روز جمعه ، عید فطر و عید قربان

عید قربان

روز جمعه و عید اضحی(عید قربان) باید که از درگاه قادر منان حضور و ظهور آخرین وارث غدیر امام مهدی (عج)  را از خدا طلب کرد. باید که آماده بود تا در حضور و ظهورش، دین خدا را یاری کرد و دروازه‌های شرق و غرب را در رکابش  گشود و در ایجاد دولت جهانیش یاریش کرد. شمشیرها را آماده کنید اسب‌ها را زین کنید، او می‌آید، این وعده‌ی خدا است، محقق خواهد شد.

سزاوار است مؤمن برای رفع غم و اندوه از قلب امام زمانش در اعیاد فطر و قربان دعا کند تا خدای تبارک و تعالی با فرج مولایش قلب مبارک ایشان را مسرور نماید.

به همین منظور در کتاب اقبال(1) روایتی از جناب ابی حمزه ثمالی نقل می‌کند که امام باقر (علیه السلام) فرمودند:


هنگام خروج برای نماز جمعه یا عید فطر و یا قربان این دعا را بخوان:

أَللَّهُمَّ مَنْ تَهَیَّأَ فی هذَا الْیَوْمِ ، أَوْ تَعَبَّأَ أَوْ أَعَدَّ وَاسْتَعَدَّ لِوِفادَةٍ إِلى مَخْلُوقٍ ، رَجاءَ رِفْدِهِ وَجائِزَتِهِ وَنَوافِلِهِ ، فَإِلَیْکَ یا سَیِّدی کانَتْ وِفادَتی وَتَهْیِئَتی وَ إِعْدادی وَاسْتِعْدادی رَجاءَ رِفْدِکَ ، وَجَوائِزِکَ وَنَوافِلِکَ .

أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ وَرَسُولِکَ وَخِیَرَتِکَ مِنْ خَلْقِکَ، وَعَلِیٍّ أَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَوَصِیِّ رَسُولِکَ ، وَصَلِّ یا رَبِّ عَلى أَئِمَّةِ الْمُؤْمِنینَ ، اَلْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ وَعَلِیٍّ وَمُحَمَّدٍ ،

خدایا ؛ هر کس در این روز مهیّا گشته یا آماده شده یا حاضر شده یا آمادگى یافته تا نزد مخلوقى برود و امید پاداش و عطیّه و بخششى از او دارد ؛ پس اى آقاى من ؛ کوچ کردن من و مهیّا شدن من و حاضر گشتن من و آمادگى من به سوى تو به امید پاداش و بخشش تو است.

بار خدایا ؛ بر بنده و فرستاده‏ ات و برگزیده از بندگانت ، محمّد صلى الله علیه وآله وسلم ، و بر على علیه السلام امیر مؤمنان و وصىّ پیامبرت درود فرست ، و اى پروردگارم ؛ درود فرست بر پیشوایان مؤمنان : امام حسن و امام حسین و امام سجّاد و امام باقر ...


و امامان را تا آخر نام ببر تا به نام صاحبت (حضرت مهدى ارواحنا فداه) برسى و بگو:

أَللَّهُمَّ افْتَحْ لَهُ فَتْحاً یَسیراً ، وَانْصُرْهُ نَصْراً عَزیزاً .

أَللَّهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دینَکَ وَسُنَّةَ رَسُولِکَ ، حَتَّى لایَسْتَخْفِیَ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ .

  أَللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فی دَوْلَةٍ کَریمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَأَهْلَهُ ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَأَهْلَهُ ، وَتَجْعَلُنا فیها مِنَ الدُّعاةِ إِلى طاعَتِکَ وَالْقادَةِ إِلى سَبیلِکَ ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ .

أَللَّهُمَّ ما أَنْکَرْنا مِنْ حَقٍّ فَعَرِّفْناهُ ، وَما قَصُرْنا عَنْهُ فَبَلِّغْناهُ .

خدایا ؛ گشایشى آسان برایش مقرّر فرما ؛ نصرتى باعزّت عنایتش فرما ؛ خداوندا ؛ دینت را و نیز سنّت پیامبرت را به وسیله او ظاهر فرما تا هیچ حقّى از ترس هیچ کسی پوشیده ندارد .

خدایا؛ ما به سوى تو مشتاق هستیم در مورد دولتى باکرامت، که اسلام و اسلامیان را بدان عزیز نمایى و نفاق و اهلش را خوار و ذلیل کنى ، و ما را در آن دولت ، از فراخوانان به فرمانبرداریت ، و از رهبران راه خودت قرار ده ؛ و کرامت دنیا و آخرت را روزیمان فرما. خدایا؛ آنچه از حقّ و حقیقت را که نشناختیم، به ما بشناسان و به آنچه دست نیافتیم، ما را به آن برسان.


در این جا براى امام عصر صلوات اللَّه علیه دعا کن، و دشمنانش را نفرین نما، و حاجتخود را از خدای متعال درخواست کن، و سخن آخرت این گونه باشد:

أَللَّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنا ، أَللَّهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ تَذَکَّرَ فیهِ فَیَذَّکَّرَ .

خداوندا؛ (دعاى ما را) به اجابت برسان، خداوندا؛ ما را از کسانى قرار ده که تذکّر دهند و متذکّر شوند.


1) اقبال الأعمال: 585 . 

منبع: صحیفه مهدیه ص 258

نظرات  (۱)

مهدی باوران مهدی یاور ۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۶:۴۸
سلام علیکم. عید قربان مبارک
بروزیـــــــــــــــم.
التماس دعای فرج، یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی