به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

کلیپ صوتی «قوی تر از موشک»

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ب.ظ | بازدید: ۲۱۴۲ | دسته بندی: کلیپ

دانلود کلیپ صوتی «قوی تر از موشک» از استاد پناهیان

پناهیان

دانلود فایل صوتی:

لینک1 (حجم: 7MB)

لینک2 (حجم: 6MB)

لینک3 (حجم: 4MB)


متن کلیپ: 

حجت الاسلام حاج علیرضا پناهیان : یکی از افراد شاخص در میان نیروهای مقاومت یمن، هفتۀ گذشته جلساتی را در محیط‌های دانشجویی و در بین جوانان علاقمند داشتند. ایشان بعد از صحبت، معمولاً در معرض پرسش‌های جوان‌ها قرار می‌گرفتند. یکی از سؤال‌هایی که مکرر در جلسات متعدد از ایشان پرسیده شده، این بود که «آیا شما موشک دارید یا نه؟ موشک‌هایی که بتوانند مثلاً اهداف دورتر را برای شما بزنند؛ دارید یا ندارید؟» پاسخ ایشان در جلسات معمولاً این بود: «مگر شما آن روز اولی که انقلاب کردید، موشک داشتید؟! شما حتی در جنگ هم موشک نداشتید! ما هم توکل‌مان به خداست و خدا ما را کمک می‌کند.»

چندین‌بار این سؤال تکرار می‌شود، ایشان هم همین‌گونه جواب‌ها را می‌دهند. بالاخره از یکی از آقایان که به نوعی میزبان ایشان بود، می‌پرسد که «چرا جوان‌های شما این‌قدر از ما در مورد موشک سؤال می‌کنند؟! ما توکل‌مان به خداست! چرا از خدای ما سؤال نمی‌کنند؟! ما با خدا کار را پیش خواهیم برد.»

خیلی از اوقات ما مذهبی‌ها واقعاً در مقام عمل یک‌جورهایی غیرمعنوی عمل می‌کنیم، یک‌جورهایی سکولار می‌شویم، یک‌جورهایی خدا یادمان می‌رود، یک‌جورهایی خدا را در عرضِ وسائل دیگر در نظر می‌گیریم. باید واقعاً باور کنیم که داشتن یا نداشتن موشک فرقی ندارد. واقعاً فرقی ندارد. با دعا می‌شود کاری کرد که با موشک نمی‌شود! باور کنید. با دعا می‌شود کاری کرد که با لشکر لشکر نیروهای رزمنده نمی‌شود! اینها را باور کنید.

بنده فکر می‌کنم قضایای ما امروز شبیه «غزوۀ حنین» است. می‌دانید فرق بین این غزوه با غزوه‌های دیگر چیست؟ در بدر مؤمنین در حداقل بودند و احدی باور نمی‌کرد که پیروز بشوند. در اُحد هم مؤمنین در نزدیک خانۀ خودشان؛ در بیرون مدینه به استقبال دشمن رفتند، گروهی از مؤمنین هم-در این جنگ- ضعف نشان دادند. در حالی که ما واقعاً الآن گروهی از مؤمنینی که ضعف نشان بدهند، نداریم؛ از گروه‌های مختلف ملت‌های مؤمن در عراق و سوریه هیچ‌کدام سنگر را خالی نکرده‌اند! هیچ‌کدام عقب ننشسته‌اند.

دوران دورانِ خیانت‌های شبیه اُحد نیست، دوران غنیمت جمع کردن نیست. دوران جنگ خندق هم نیست که این‌قدر محاصره سنگین شده باشد که ما مجبور باشیم دور خودمان خندق بِکنیم. دوران ما شبیه دوران حنین است. حنین تنها نبردی بود که مسلمان‌ها تعدادشان از نامسلمان‌ها بیشتر بود اما اول شکست خوردند! چرا؟ چون به تعدادشان مغرور شدند و به خدا توکل نکردند.(وَ یَوْمَ حُنَیْنٍ إِذْ أَعْجَبَتْکُمْ کَثْرَتُکُمْ فَلَمْ تُغْنِ عَنْکُمْ شَیْئاً وَ ضاقَتْ عَلَیْکُمُ الْأَرْضُ بِما رَحُبَتْ ثُمَّ وَلَّیْتُمْ مُدْبِرین؛ توبه/25)

شما باور نمی‌کنید که ما الآن تعدادمان بیشتر است؟ نمی‌دانم، شاید دارد همان ذهنیتی پدید می‌آید که برای مردم حاضر در غزوۀ حنین پدید آمده بود؛ یعنی «ما که تعدادمان بیشتر است چرا برویم دعا کنیم، گریه کنیم و ناله بزنیم؟!» خب الآن که ما تعدادمان بیشتر است، یعنی جبهۀ حق تعدادش بیشتر است، مراقب باشید که مثل حنین نشود! آنها توکل نکردند و شکست خوردند و خداوند متعال صریحاً این را فرموده‌اند. شرایط ما الآن شبیه آن شرایط است. بیایید با دعا اسلام را یاری کنیم. ما الآن خیلی نیاز به دعا داریم، با دعا می‌شود کاری کرد که با موشک نمی‌شود! باور کنید.

باید یک‌جورهایی سبک زندگی‌مان را در این سه ماه تغییر دهیم. واقعاً برویم درِ خانۀ خدا. در ایام ماه رجب و ماه شعبان هر شب برای خودتان برنامۀ دعا و مناجات بریزید؛ برای آمادگی برای ماه مبارک رمضان، اصلاً هم خسته نخواهید شد. ما که جرأت نمی‌کنیم بگوییم: بیایید در ماه رجب یک برنامه‌ای بریزیم که آماده بشویم برای اینکه ماه شعبان هر شب برنامۀ مناجات شعبانیۀمان برقرار باشد. و بعد که رسیدیم به ماه مبارک رمضان هر شب مناجات ابوحمزۀ ثمالی بخوانیم. ما که جرأت نمی‌کنیم این پیشنهادها را به ذهن‌مان هم خطور بدهیم! ولی بیایید فضا را عوض کنید. نیاز به دعا داریم. با دعا می‌شود کاری کرد که با موشک نمی‌شود! باور کنید...

نظرات  (۱)

با عرض سلام و خسته نباشید
برادر عزیز لطفا سایت داعش نیوز را نیز لینک کنید ممنون
www.daesh-news.com
پاسخ:
سلام علیکم
عزیزم تبادل لینک دو طرفه است. 
ابتدا ما را لینک کنید و سپس اطلاع دهید تا شما را در لیست پیوندهای خود قرار دهید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی