به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

چگونه می‌توان رضایت امام زمان(عج) را به دست آورد؟

پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۵۴ ب.ظ | بازدید: ۳۵۳۸ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ (26):

چطور می‌توانیم رضایت امام زمان(علیه‌اسلام) را در زندگی‌مان به دست بیاوریم؟

پرسش و پاسخ مهدوی


دانلود کلیپ (حجم: 12MB)


روشن است که کسب رضایت امام زمان(ع) فقط در سایه عمل به دین و احکام اسلام و انجام وظایف خودمان در مقابل این دین حنیف است.

خداوند تبارک و تعالی در سوره مبارکه مریم آیه 96 می‌فرماید که: «به‌درستی کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند، خدای رحمان، دوستی و محبت برای آنها قرار می‌دهد.»(1) طبق این آیه شریف، شرط ایجاد محبت و ارتباط، ایمان به همراه عمل صالح است. و در میان اعمال صالح، توجّه به چند عمل ارزش دارد و مورد توجّه امام زمان(ع) هست که برخی از آن‌ها را خدمتتان عرض می‌کنیم:

1- مورد اول توجه به نماز، به‌ویژه نماز اول وقت است:

در توقیعی که از امام زمان(ع) صادر شد، حضرتش فرمودند: «هیچ عملی بهتر از نماز بینی شیطان را به خاک نمی‌مالد، پس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک بمال.» باز در کلام دیگری نقلی به این مضمون دارد که: «از رحمت خدا به دور است کسی که نماز مغرب را تا پدیدار شدن ستارگان و نماز صبح را تا ناپدید شدن ستارگان به تأخیر بیاندازد.» و این نشان از توجه حضرت به نماز به‌ویژه نماز اول وقت است.

2- مورد بعدی که باعث کسب رضایت حضرت می‌شود بحث دقت در کسب مال حلال و مصرف در راه درست است:

امام(ع) در نامه‌ای فرمودند که: «آنچه را برای ما می‌فرستی از اموال، از آن رو می‌پذیریم که پاکیزه و طاهر می‌باشند؛ اما کسانی که اموال ما را با اموال خودشان در می‌آمیزند، هر کس چیزی از اموال را حلال بشمارد و آن را بخورد همانا آتش خورده است.»

3-باز از جمله مسائل دیگر بحث پرهیز از انجام اعمال ناپسند است.

وجود مقدس فرمودند: «چیزی ما را از شیعیان جدا نکرده مگر آنچه از اعمال ایشان به ما می‌رسد که خوشایند ما نیست و از آنان انتظار نداریم.» باز این هم از جمله مسائلی است که انسان را به وجود مقدس امام(ع) نزدیک می‌کند.

4-از مسائل دیگر، زمینه سازی برای ظهور است:

خواست امام زمان(ع) این است که دوستان او در این امر به خود حضرت تأسی کنند و در این راه تلاش کنند. هم از دعا استفاده کنند که حضرتش فرمود: «فاکثَروا الدُّعاء بِتَعجیلِ الفَرَج فَإنَّ ذَلِکَ فَرَجَکُم : بسیار دعا کنید برای فرج که خود دعا کردن برای فرج باعث گشایش کارهای شماست.»

و هم اینکه در امور زندگی خودمان به عالمان مراجعه کنیم، کما اینکه خود حضرت فرمودند: «در دوران غیبت کبری به عالمان دین و کارشناسان دین مراجعه کنید.» چرا که مراجعه به علما باعث حفظ دین و حفظ وحدت مردم می‌شود.

و همچنین از جمله چیزهایی که باعث زمینه سازی می‌شود انجام تعهدات خودمان نسبت به حضرت هست. در نامه‌ای که امام(ع) در توقیعی که نوشته‌اند می‌فرمایند که:‌ «اگر شیعیان ما دل‌هایشان در وفای بر عهدی که بر آن‌هاست اجتماع کند لقای ما برای آنان به تأخیر نمی‌افتد.» یعنی یکی از عواملی که باعث دوری حضرت از ما شده و باعث رقم خوردن دوران غیبت شده، عمل نکردن ما نسبت به تعهدات‌مان در مقابل امام زمان(ع) است.

5- باز از جمله مسائلی که باعث تقرب می‌شود بحث تلاوت قرآن است. که مورد سفارش ویژه خود قرآن، ائمه معصومین(علیهم اسلام) و امام زمان(علیه‌اسلام) هست که در بعضی از روایات وارد شده که: «از نشانه‌‌های مؤمن این است که هر روز حداقل پنجاه آیه از قرآن را قرائت کند و تدبر کند در آن».

6- باز از جمله مسائل دیگر، زیارت قبور ائمه معصومین(علیهم اسلام)، خواندن زیارت عاشورا و جامعه کبیره است که بسیار در این مورد امام زمان(ع) به شیعیان سفارش کرده‌اند.

 

پی‌نوشت:

سوره مریم(آیه 96): إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَاتِ سَیَجْعَلُ لهَُمُ الرَّحْمَانُ وُدًّا.

نظرات  (۱)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی