به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

چرا انتظار فرج افضل اعمال است؟

دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰ ب.ظ | بازدید: ۲۶۷۲ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(22):

چرا انتظار فرج افضل اعمال است؟

پرسش و پاسخ مهدوی

 

دانلود کلیپ (حجم: 6MB)


انتظار فرج به معنای امید به آینده‌ی روشن و تحقق ارزش‌ها و خوبی‌هاست. یک چنین نگاهی به انسان شور و نشاط و حرکت می‌دهد، به طوری که هم برای اصلاح خودش گام برمی‌دارد و هم محیط پیرامون خودش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

منتظر ساکت و ساکن نمی‌ماند بلکه کارها و تلاش‌های خودش را در جهت زمینه‌سازی برای تحقق ظهور حضرت انجام می‌دهد. یک چنین فردی در جامعه نه تنها خودش را از انحرافات اعتقادی و عملی به دور نگه می‌دارد بلکه سعی در اصلاح و ساختن جامعه می‌کند.

بنابراین انتظار نه تنها یک عمل فردی که یک کار جمعی و تشکیلاتی است که به طور مدام، جامعه و افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند ضامن سلامت فکری و عملی فرد و جامعه بشود. همین طور انتظار سبب استقامت و پایداری مسلمانان در برابر فشارها و سختی‌ها می‌شود و آن‌ها را از یأس و نا امیدی دور می‌کند. و به این شکل باعث غلبه مسلمانان بر دشمنان‌شان می‌شود.

با این توصیفات انتظار ظرفیت و توانایی فراوانی را برای ایجاد جامعه اسلامی و موعود ایجاد می‌کند که در سایه اعمال فردی و اجتماعی دیگر، کمتر دیده می‌شود به همین سبب هم هست که انتظار، افضل اعمال شمرده شده است که پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: أفضَلُ أعمالِ اُمَّتی إنتظارُ الفَرَجِ ؛ برترین اعمال امت من انتظار فرج است.

نظرات  (۱)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.

www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی