به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

به سوی ظهور

مهدویت و امام زمان (عج)

منظور از انتظار فرج چیست؟

يكشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲ ق.ظ | بازدید: ۳۲۳۴ | دسته بندی: پرسش و پاسخ مهدوی

پرسش و پاسخ(21)

مقصود از انتظار فرج چیست؟

پرسش و پاسخ مهدوی

 

دانلود کلیپ (حجم: 7MB)


فرج یعنی نصرت، پیروزی و گشایش. مقصود از فرج و نصرت، پیروزی حکومت عدل‌گستر امام زمان(ع) بر حکومت‌های طاغوت و ستگر است. بنابراین انتظار فرج یعنی انتظار تحقق یافتن حکومت عدل‌گستر و عدل‌پیشه امام مهدی(ع). منتظر حقیقی کسی است که به حقیقت خواهان تشکیل یک چنین حکومتی باشد. این خواسته آنگاه جدّی و راست است که شخص منتظر عامل به عدل و گریزان از ستم و تباهی باشد و گرنه انتظار فرج در حدّ یک شعار باقی خواهد ماند.

در روایات آمده که انتظار فرج، خودش فرج است. چرا؟ چون کسی که حقیقتاً طالب فرج و ظهور حضرت حجت هست و دنبال تأسیس یک چنین حکومتی است در درجه اول این روحیه و این عدالت‌خواهی را در درون خود و در زندگی خود پیاده می‌کند. و در عین حال حضور و غیبت امام(ع) در رفتار و سیره او فرقی نمی‌کند و لذا این شخص طالب تشکیل یک چنین حکومتی است و قبل از تشکیل این حکومت او خود به دنبال اجرای عدالت است.

لذا انتظار فرج یعنی معرفت امام معصوم، انتظار فرج یعنی عشق به عدالت و ارزش‌های انسانی، انتظار فرج یعنی امید به یک آینده روشن و نویدبخش و تلاش برای برقراری حکومت عدل‌پیشه و داشتن روحیه تعهّد و مسئولیت‌پذیری است. این نوع انتظار است که افضل اعمال شمرده می‌شود و چنین منتظری در دوران غیبت، دارای مقامی بس عالی و بلند است و به منزله کسی است که در دوران حکومت حضرت، زنده است و در کنار او و در رکاب او با دشمنان او می‌جنگد.

نظرات  (۱)

سلام علیکم؛
مطلب شما در بخش پیوندهای ارسالی قرار گرفت.
با درج لوگو و یا بنر ما در سایتتان به مشهور شدن بخش پیوندهای ارسالی و همچنین مشهور تر شدن خودتان کمک کنید.
چشم براه مطالب خوب شما هستیم.
امام رضا (علیه‌السّلام): هر کس معصومه (سلام‌الله‌علیها) را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.
www.zohur313.com---zohur313.com@chmail.ir

در پناه حق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی